Nagły spadek mocy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti17
Nowy
Nowy



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubań

PostWysłany: Pon 18:30, 04 Maj 2009    Temat postu: Nagły spadek mocy

Witam
Mam problem z moim ogarkiem, znacznie stracił moc, przed wrzuceniem kilku nowych części na trzecim biegu leciał na maksymalnych obrotach, a teraz na trójce "zdycha" (ma bardzo niskie obroty, zwalnia i gaśnie jak nie wrzucę dwójki).
Moc stracił po wymianie:
-opon (ale wątpie, żeby to była przyczyna),
-kolanko wydechowe (ma nieszczelność na połączeniu z tłumikiem),
-fajka (wcześniej miałem od samochodu i dobrze trzymała sie świecy, a nowa jest nasuwana na gwint i strasznie lata, ma luzy),
- zębatka 12z,
i innych drobiazgów niezwiązanych z silnikiem.

Moimi faworytami są zębatka i fajka.

Oprócz tego mam jeszcze inny problem być może powiązany z tym wyżej, próbowałem pod oryginalną żarówke przednią podpiąć postojówkę od samochody, nie świeciła, ale to spowodowało, że glłówna lampa też nie świeci. Czy mogłem zrobić jakieś zwarcie?


Prosze o rady nawet te najbardziej oczywiste, może coś przeoczyłem.

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon 18:35, 04 Maj 2009    Temat postu:

może Ci jakiś kamyk czy inne dziadostwo wleciało do cyla i amen... nie wiem zobacz zapłon czy układ paliwowy czysty i wymień tą fajke

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 18:42, 04 Maj 2009    Temat postu:

A ja stawiałbym na potocznie zasyfiony gaźnik .. co do fajki latwo sprawdzić Smile załóż poprzednią i zobacz co się dzieje .. a zębatke przed tem jaką miałeś ? Jeśli 11 Z to na 12 bedzie słabiej się zbierała i musisz się z tym pogodzić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patalolo
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: zabrze

PostWysłany: Pon 18:49, 04 Maj 2009    Temat postu:

bazalt ma racje mogło ci coś wpaść do cilindra albo sprawdz sobie czy ci świecy nie zalewa i czy masz dobrą iskre

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matti17
Nowy
Nowy



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubań

PostWysłany: Pon 19:53, 04 Maj 2009    Temat postu:

dzięki, posprawdzam wasze pomysły, ale wątpie w ten kamyczek w cylindrze, bo nieściągałem filtra stożkowego, a na przewodzie paliwowym mam filter. A czy zmiana zębatki mogła tak drastycznie zmniejszyć moc, że nie moge użyć trzeciego biegu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 19:55, 04 Maj 2009    Temat postu:

Nie , tak napewno by nie było ... a jeszcze jedno , może głupia kwestia ale łańcuch może masz zajefajnie mocno naciągnięty ? ściągaczy może nie przestawiłeś i jest napięty za mocno .. ? Ale moim typem i tak pozostaje gaźnik .. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matti17
Nowy
Nowy



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubań

PostWysłany: Wto 9:53, 05 Maj 2009    Temat postu:

przestawiałem napinacze i łańcuch jest naciągnięty, ale nie wiem czy nie zamocno, ale czy zbyt duże napięcie łańcucha może osłabić moc?




Dolałem benzyny i już jest troche lepiej
mam iskre,
wyczyściłem świece
gaźnik jest czysty,
ukł. paliwowy sprawny,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matti17 dnia Wto 11:20, 05 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 13:20, 05 Maj 2009    Temat postu:

Po kolei. Zacznijmy od rzeczy, ktore wymieniales. Opony, ich bieznik, szerokosc, ksztalt ma ogromny wplyw zarowno na trzymanie boczne jak i V-max. Pozatym przy montazu mogles zrobic z swojego pojazdu dwuslad lub za mcno naciagnac lancuch, lub hamulec. Obie rzeczy maja bezposredni wplyw na predkosc maksymalna. Dalej idac trafiam na kolanko, No coz jak jest nieszczelne to jest to glowan przyczyna nie wkrecania sie na obroty. Kolanko moze byc za dlugie, lub jak sam mowisz jest nieszczelne! Efektem jest maly rezonans lub bardziej jego brak, silnik jest nieekonomiczny, wiecej pali i ma mniejsza moc... Pozatym moga sie zdazac szczaly. Fajka, chmm... Jak byla dobra to po co zmieniales? Jakby ona byla przyczyna to niestety wypadalby zaplon i Jawka nie chodzila by wogle, luz szarpala itd. MOga sie tez zdazac przebicia na mase oslabiajac iskre, to takze moze byc winne. No i dochodzimy do zebatki. Pamietaj, ze jak jest wieksza silnik musi sie dluzej wkrecac na obroty, przynajmniej nie trzeba tak machac noga. W Jawce nie jest zle, ale przy skrzyni 6 biegowej na krotkich przelozeniach jest masakra... No i jak ktos napisal wszystkie syfy, brudy, czy odpalanie bez tlumika(pierscienie) mogly cos uszkodzic. Czyszczenie i regulacja gaznika, kranika nie zaszkodzi. Zaplonu rownierz. POzdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matti17
Nowy
Nowy



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubań

PostWysłany: Wto 14:57, 05 Maj 2009    Temat postu:

Dziękuje za pomysły.
Opony są tych wymiarów, co orginalne i mają taki sam bieżnik, tyle tylko że nie są łyse.
Chamulec też odpada, bo jak mam go na luzie i go pcham to lekko idzie.
Kolanko jest dobrej długości a mówiąc nieszczelność miałem na myśli to, że spaliny wychodzą na łączeniu kolanka z tłumikiem, myśle, że przyczyną tego jest fakt, że nie założyłem uszczelki, tylok zalałem to cementem do montażu nowych tłumików myśląc, że tak będzie szczelniej, ale kupie uszczelke i ją założe bo cement do niczego sie nie nadaje.
fajke wymieniłem dlatego, że była mocno wyrobiona i podczas jazdy potrafiła wypaść z cewki.
Raz odpaliłem go bez tłumika, ale zaraz go zgasiłem, czy takie kilkusekundowe czodzenie bez tłumika może uszkodzić pierścienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vince
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bro.

PostWysłany: Wto 15:18, 05 Maj 2009    Temat postu:

Raczej nie:)
Ale nagły spadek mocy może być spowodowany również pęknięciem pierścienia na tłoku lub coś z paliwem zmiany których dokonałeś nie powinny mieć wielkiego związku z osłabieniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LoKo994
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Oborniki WLKP

PostWysłany: Wto 16:11, 05 Maj 2009    Temat postu:

Nie to nic. Ja też odpalałem bez tłumika, a nawet jeździłem troche Very Happy A sprawdzałeś przełożenia biegów ? ? ? Dopychacz itd ? ? ? Możesz wrzucić link ze zdjęciem tego ogarka ( tylko silnika )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matti17
Nowy
Nowy



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubań

PostWysłany: Wto 18:47, 05 Maj 2009    Temat postu:

jak sprawdzić przełożenia skrzyni?
Dzisiaj miałem awarie, a mianowicie widocznie nie dokręciłem zębatki i śruba ją trzymająca prawie całkiem sie odkręciła, zębatka chodziła na boki jak chciała, amoto niechciał jechać, ale mu sie nie dziwie, bo gdy zaczełem go pchać zauważyłem duży opór ze strony silnika, który zniknął po dokręceniu śruba, a po wyregulowaniu na odczepne sprzęgła (usterka stała sie ponad 4 km od domu i niechciałem go pchać) to nagle dostał kopa fakt, że nie jest dużo lepiej, ale podejżewam, że strata mocy jest spowodowana niewyregulowaniem motorka po tych wymianach. ale moge sie mylić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 15:54, 06 Maj 2009    Temat postu:

Moze by i cholera uszczelnij te kolanko...

Cytat:
Raczej nie:)
Ale nagły spadek mocy może być spowodowany również pęknięciem pierścienia na tłoku lub coś z paliwem zmiany których dokonałeś nie powinny mieć wielkiego związku z osłabieniem.


Kurcze nie rozumiem... Najpierw mowisz, ze to nie pierscienie, a potem znow o nich wspominasz jako mozliwa przyczyna awarii.

Co do tej zeatki powinna miec taka blaszke, podkladki zabezpieczajace... Zagina sie je na sruby aby sie nie odkrecaly. Pozatym warto stosowac podkladki sprezynujace. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matti17
Nowy
Nowy



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubań

PostWysłany: Sob 19:17, 09 Maj 2009    Temat postu:

Wrzuciłem zębatke 11z tylko nową i znowy super lata.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 19:39, 10 Maj 2009    Temat postu:

Ale ma V-max mniejszy. Pozatym jak na 12z mulil to masz juz cos nie tak z sprawnoscia silnika Wink A temat do zamkniecia. POzdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin