Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matti17
Nowy
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Pon 18:30, 04 Maj 2009 Temat postu: Nagły spadek mocy |
|
|
Witam
Mam problem z moim ogarkiem, znacznie stracił moc, przed wrzuceniem kilku nowych części na trzecim biegu leciał na maksymalnych obrotach, a teraz na trójce "zdycha" (ma bardzo niskie obroty, zwalnia i gaśnie jak nie wrzucę dwójki).
Moc stracił po wymianie:
-opon (ale wątpie, żeby to była przyczyna),
-kolanko wydechowe (ma nieszczelność na połączeniu z tłumikiem),
-fajka (wcześniej miałem od samochodu i dobrze trzymała sie świecy, a nowa jest nasuwana na gwint i strasznie lata, ma luzy),
- zębatka 12z,
i innych drobiazgów niezwiązanych z silnikiem.
Moimi faworytami są zębatka i fajka.
Oprócz tego mam jeszcze inny problem być może powiązany z tym wyżej, próbowałem pod oryginalną żarówke przednią podpiąć postojówkę od samochody, nie świeciła, ale to spowodowało, że glłówna lampa też nie świeci. Czy mogłem zrobić jakieś zwarcie?
Prosze o rady nawet te najbardziej oczywiste, może coś przeoczyłem.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pon 18:35, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
może Ci jakiś kamyk czy inne dziadostwo wleciało do cyla i amen... nie wiem zobacz zapłon czy układ paliwowy czysty i wymień tą fajke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 18:42, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
A ja stawiałbym na potocznie zasyfiony gaźnik .. co do fajki latwo sprawdzić załóż poprzednią i zobacz co się dzieje .. a zębatke przed tem jaką miałeś ? Jeśli 11 Z to na 12 bedzie słabiej się zbierała i musisz się z tym pogodzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patalolo
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: zabrze
|
Wysłany: Pon 18:49, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
bazalt ma racje mogło ci coś wpaść do cilindra albo sprawdz sobie czy ci świecy nie zalewa i czy masz dobrą iskre
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matti17
Nowy
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Pon 19:53, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
dzięki, posprawdzam wasze pomysły, ale wątpie w ten kamyczek w cylindrze, bo nieściągałem filtra stożkowego, a na przewodzie paliwowym mam filter. A czy zmiana zębatki mogła tak drastycznie zmniejszyć moc, że nie moge użyć trzeciego biegu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 19:55, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nie , tak napewno by nie było ... a jeszcze jedno , może głupia kwestia ale łańcuch może masz zajefajnie mocno naciągnięty ? ściągaczy może nie przestawiłeś i jest napięty za mocno .. ? Ale moim typem i tak pozostaje gaźnik ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matti17
Nowy
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Wto 9:53, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
przestawiałem napinacze i łańcuch jest naciągnięty, ale nie wiem czy nie zamocno, ale czy zbyt duże napięcie łańcucha może osłabić moc?
Dolałem benzyny i już jest troche lepiej
mam iskre,
wyczyściłem świece
gaźnik jest czysty,
ukł. paliwowy sprawny,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez matti17 dnia Wto 11:20, 05 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 13:20, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Po kolei. Zacznijmy od rzeczy, ktore wymieniales. Opony, ich bieznik, szerokosc, ksztalt ma ogromny wplyw zarowno na trzymanie boczne jak i V-max. Pozatym przy montazu mogles zrobic z swojego pojazdu dwuslad lub za mcno naciagnac lancuch, lub hamulec. Obie rzeczy maja bezposredni wplyw na predkosc maksymalna. Dalej idac trafiam na kolanko, No coz jak jest nieszczelne to jest to glowan przyczyna nie wkrecania sie na obroty. Kolanko moze byc za dlugie, lub jak sam mowisz jest nieszczelne! Efektem jest maly rezonans lub bardziej jego brak, silnik jest nieekonomiczny, wiecej pali i ma mniejsza moc... Pozatym moga sie zdazac szczaly. Fajka, chmm... Jak byla dobra to po co zmieniales? Jakby ona byla przyczyna to niestety wypadalby zaplon i Jawka nie chodzila by wogle, luz szarpala itd. MOga sie tez zdazac przebicia na mase oslabiajac iskre, to takze moze byc winne. No i dochodzimy do zebatki. Pamietaj, ze jak jest wieksza silnik musi sie dluzej wkrecac na obroty, przynajmniej nie trzeba tak machac noga. W Jawce nie jest zle, ale przy skrzyni 6 biegowej na krotkich przelozeniach jest masakra... No i jak ktos napisal wszystkie syfy, brudy, czy odpalanie bez tlumika(pierscienie) mogly cos uszkodzic. Czyszczenie i regulacja gaznika, kranika nie zaszkodzi. Zaplonu rownierz. POzdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matti17
Nowy
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Wto 14:57, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za pomysły.
Opony są tych wymiarów, co orginalne i mają taki sam bieżnik, tyle tylko że nie są łyse.
Chamulec też odpada, bo jak mam go na luzie i go pcham to lekko idzie.
Kolanko jest dobrej długości a mówiąc nieszczelność miałem na myśli to, że spaliny wychodzą na łączeniu kolanka z tłumikiem, myśle, że przyczyną tego jest fakt, że nie założyłem uszczelki, tylok zalałem to cementem do montażu nowych tłumików myśląc, że tak będzie szczelniej, ale kupie uszczelke i ją założe bo cement do niczego sie nie nadaje.
fajke wymieniłem dlatego, że była mocno wyrobiona i podczas jazdy potrafiła wypaść z cewki.
Raz odpaliłem go bez tłumika, ale zaraz go zgasiłem, czy takie kilkusekundowe czodzenie bez tłumika może uszkodzić pierścienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vince
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bro.
|
Wysłany: Wto 15:18, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Raczej nie:)
Ale nagły spadek mocy może być spowodowany również pęknięciem pierścienia na tłoku lub coś z paliwem zmiany których dokonałeś nie powinny mieć wielkiego związku z osłabieniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LoKo994
Wymiatacz
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Oborniki WLKP
|
Wysłany: Wto 16:11, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nie to nic. Ja też odpalałem bez tłumika, a nawet jeździłem troche A sprawdzałeś przełożenia biegów ? ? ? Dopychacz itd ? ? ? Możesz wrzucić link ze zdjęciem tego ogarka ( tylko silnika )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matti17
Nowy
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Wto 18:47, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
jak sprawdzić przełożenia skrzyni?
Dzisiaj miałem awarie, a mianowicie widocznie nie dokręciłem zębatki i śruba ją trzymająca prawie całkiem sie odkręciła, zębatka chodziła na boki jak chciała, amoto niechciał jechać, ale mu sie nie dziwie, bo gdy zaczełem go pchać zauważyłem duży opór ze strony silnika, który zniknął po dokręceniu śruba, a po wyregulowaniu na odczepne sprzęgła (usterka stała sie ponad 4 km od domu i niechciałem go pchać) to nagle dostał kopa fakt, że nie jest dużo lepiej, ale podejżewam, że strata mocy jest spowodowana niewyregulowaniem motorka po tych wymianach. ale moge sie mylić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 15:54, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moze by i cholera uszczelnij te kolanko...
Cytat: | Raczej nie:)
Ale nagły spadek mocy może być spowodowany również pęknięciem pierścienia na tłoku lub coś z paliwem zmiany których dokonałeś nie powinny mieć wielkiego związku z osłabieniem. |
Kurcze nie rozumiem... Najpierw mowisz, ze to nie pierscienie, a potem znow o nich wspominasz jako mozliwa przyczyna awarii.
Co do tej zeatki powinna miec taka blaszke, podkladki zabezpieczajace... Zagina sie je na sruby aby sie nie odkrecaly. Pozatym warto stosowac podkladki sprezynujace. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matti17
Nowy
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Sob 19:17, 09 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Wrzuciłem zębatke 11z tylko nową i znowy super lata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 19:39, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ale ma V-max mniejszy. Pozatym jak na 12z mulil to masz juz cos nie tak z sprawnoscia silnika A temat do zamkniecia. POzdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|