Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
motorynka-co jej jest?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
razor500
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 20:33, 04 Sie 2009    Temat postu: motorynka-co jej jest?

Moja motorynka nie chodzi jak należy. Na poczatku jak dawałem gaz na full to było buuuuuuu i żeby weszła na wysokie obroty to trzeba bylo gazu dodawac po troche coraz więcej, na 1 biegu to nie zbierała się normalnie, tylko powoli, a na 2 to całkiem nie przespieszała, no chyba, że jej troche pomogłem nogami ale ledwo co przespieszała. Więc zabrałem się za naprawę. Na początku odkręciłem lewą pokrywę silnika i zobaczyłem że magneto jest lekko skrzywione, a że miałem w garażu zapasowe to je założyłem. Pod magnetem sprężarką wszystko dokłądnie przedmuchałem. Następnie zorkręciłem gaźnik i go wyczyćsiłem, przedmuchałem i wyregulowałem. I teraz mam podobny problem, lecz trochę inny. Jak motorynka była zimna to jechała jak marzenie, ale jak sie nagrzała to na luzie jak dałem gaz na full to normalnie obroty szły do góry ale przy wysokich obrotach było buuuu, a na biegu 1 to trochę wolniej przyspieszała niż zimna ale dało się jechać, ale na wysokich obrotach jest buuu, a na 2 to sie nie rozpędza sama tylko jak dosprzęgłam to da radę się rozpędzić. Paliwo do gaźnika dochodzi. W gaźniku ustawiałem obroty wysokie, niskie i nic. Na iglicy sprawdzałem na wszystkich 3 rowkach i nie pomogło. Srawdzałem na 5 świecach, i nic sie nie zmieniło. I iskra jest bardzo dobra, pali bez problemu z kopa i na pych. Co jest grane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzecho
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wisła

PostWysłany: Wto 20:49, 04 Sie 2009    Temat postu:

Zalewa Ci go..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
razor500
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 21:25, 04 Sie 2009    Temat postu:

też mi się tak wydaje, tylko dziwi mnie jedno: dlaczego tak fajnie chodziła zaraz po naprawie. Może dlatego że była zimna. Jutro sprawdzę na zimnym silniku jak chodzi bo mam przeczucie, że im cieplejszy silnik tym gorzej chodzi, ale nie jestem pewiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seop1906
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 3:14, 05 Sie 2009    Temat postu:

wyczysc dysze tez tak ostatnio miael i wyreguluj obroty na cieplym silniku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
razor500
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 21:14, 05 Sie 2009    Temat postu:

Wyczyściłem dysze, ustawiłem obroty na ciepłym silniku, oraz w gazniku w pokrywie od tego zbiorniczka w którym jest pływak podgięłem laszkę lekko do dołu. Teraz jest trochę lepiej niż było. Normalnie da się jechać na 1 i 2 bez pomocy nóg, da się jechać na wyższych obrotach, ale wolno się rozpęda. Na luzie bawiłem się manetką gazu i zauważyłem że da się dać motor na wysokie obroty(maxymalne) ale nie na pełnym gazie bo jak dam gaz na maxa to jest małe buuu. Na biegach tak samo jak jeżdżę to daję gaz ale nie do końca i da się jechać bo jak dam gaz na full to buuuu. Co tym razem jest nie tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojta1
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chybie

PostWysłany: Czw 12:47, 06 Sie 2009    Temat postu:

A jak ze śrubą regalacyjną powietrza(nie mylić ze śrubą od obrotów) próbowałeś regulowac na niej , wkręć ja do końca, następnie odkręć 2-2,5obr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Czw 20:21, 06 Sie 2009    Temat postu:

spróbuj wymienić świece może przegrzewa ci się

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
razor500
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 20:34, 06 Sie 2009    Temat postu:

Ja juz całekiem nie wiem o co tej motorynce chodzi. Wczoraj było wszystko ok. A dzisiaj ją odpalam i odpalila z kopa, pochodziła z 2 minuty i ruszam. Rozpęda się trochę orzej niż wczoraj na 1 a na 2 nie prubowałembo jeździłem po podwórku i nie było jak się rozpędzić. Zakręciłem śubę regulacyjną powietrza na maxa i odkręciłem o 2 obroty, przejechałem się to było tak jak przed regulacją tej śruby, potem podkręciłem do 2 i 1/4 obrota to było trochę gorzej i potem podkręciłem do 2 i pół obrota to było jeszcze gorzej więc ustawiłem na 2 obroty ale zaczęła dziwnie chodzić: na luzie dało się uzyskać wysokie obroty, a jak wbiłem na 1 to coś zaczęło przerywać(ruszyłem i buuuuu nagle przestało robić buuu i jechała z 1-2 sek i znowy buu i po kilku sek zgasła) zapalałem kilka razy i jechałem na 1 i za każdym razem to samo. Następnie odkręciłem kopkę i wajchę to zmiany biegów i zdjęłem lewą pokrywę, zdjęłem magneto i zauważyłem że kondensator sie rusza więc go dokręciłem i potem odkręciłem iskrownik bo pod nim silnik był brudny i chciałem wyczyścić. Po wyczyszczeniu wszystko skręciłem i przed skręceniem przedmuchałem sprężarką cały iskrownik. Po skręceniu pruowałem odpalić z kopa i pokopalem z 10 razy i odpalila na nie całe 5 sek i zgasła i potem juz nie odpaliła ani na kpa ani na pych, więc zmieniłem świecę na inną i było tak samo jak z pierwszą. Wkręciłem więc 3 i potem 4 swiecę i prubowałem odpalić ale nie odpalila. I od tej pory nie chodzi. Dodam że iskra jest bardzo dobra(leciutko magnetem kręciłem, była i do teraz jest iskra) Wie ktoś co tym razem sie zepsuło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Czw 20:42, 06 Sie 2009    Temat postu:

jak ściągałeś iskrownik założyłeś go tak samo bo może być przyczyną
żle ustawieny zapłon
jak wykręciłeś go mogłeś przeczyścić platynki papierem ściernym i niejestem pewny ale możesz mieć słabą kompresje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
razor500
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 21:00, 06 Sie 2009    Temat postu:

Jutro zobaczę czy dobrze wkręciłęm ten iskrownik.

A co do słaej kompresji to możliwe bo coś mi dzwoni w silniku(prawdopodobnie polamane pierścienie lub pierścień.

A mam taki pytanko, czy można kupić same nowe pierścienie bez nowego tłoka i bez robienia szlifu cylindra. Chodzi mi o to czy nowe pierścienie bedą pasowały do starego tłoka itp, a nie o to czy można kupić pierścienie bez tłoka bo wiem, że można.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PLNY69
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:13, 06 Sie 2009    Temat postu:

Ja kupowałem nowe pierścionki do starego tłoka i muszę powiedzieć, że po dobrym dotarciu (mówię tu o rozważnej jeździe na prostej nawierzchni bez większego wysiłku dla silnika) sprawowały się przyzwoicie. Ale to wszystko zależy od stanu tłoka oraz cylindra, z uwagi na to że gdy któryś z tych komponentów jest uszkodzony pierścienie w krótkim czasie także ulegną uszkodzeniu, dlatego też radziłbym sprawdzić całą resztę, bo po co wywalać pieniądze w błoto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
razor500
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 16:30, 07 Sie 2009    Temat postu:

Dzisiaj rano prubowałem odpalić motorynkę z kopa i nie chciała odpalić. Odkręciłem świecę żeby sprawdzić czy jest iskra i na poczatku slabo kopnęłem i nie było potem mocno i była, następnie znowu słabo i też była. Zakręciłem świecę i prubowałem odpalić z kopa i jak kopałem to tak jakby chodziła na bardzo niskich obrotach, a jak przestałem kopać to gasła. Sprubowałem odpalić na pych i jechała z małą mocą około 50m i zgasła. Po zgaśnięciu odpaliłem z kopa i odpaliła normalnie juz jak by miała normalne obroty ale cały czas mam ten sam problem, że zeby na luzie weszła na wysokie obroty to musze sopniowo coraz więcej dawać gaz i wtedy uzyska max obroty, ale jak juz ma max obroty to na manetce zostaje trochę gazu i jak dam jeszcze więcej to buuu,pochodzi z 1 sek, buuuu i tak w kółko. No ale co do tego ostatniego zdania to jak odpaliłem na kopa to pochodziła kiilka sekund to na wyższych to na niższych obrotach. Sprubowałem jeszce raz dpalić na kopa i nie chciała, poczkeałm z 1min i odpaliła na chwilę i po chwili zgasła(prubowałem dawać więcej mniej gazu ale zgasła). Postanowiłem zapalić na pych więc pcham i odpaliła i sobie jechała na 1biegu a ja obok niej szedłem, ale tak coś przerywało(jedzie cosie i buuu nagle dalej jedzie i buuu) aż po chwili zgasła i nie chce odpalić, a iskra jest i paliło też dochodzi do gaźnika. Jutro jadę do sklpu motoryzacyjnego po coś nowego do silnika, żeby zaczęła normalnie jeździć. Co waszym zdaniem przydało by sie kupić, przeczyścić. Mi się wydaje że jakiś przewód jest przytkany i istka nie dochodzi tak jak powinna, bo jak ona gaśnie to zdaje mi się że po zgaśnięciu iskra dojdzie gdize ma dojść i znowu odpala na chwile. Co powiecie na kupno nowego kondensatora?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PLNY69
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:04, 07 Sie 2009    Temat postu:

Moim zdaniem to wina źle ustawionego zapłonu. Objawy także wskazują na zbyt duże dawkowanie paliwa do komory spalania. Spróbuj wyregulować zapłon i zmniejszyć dopływ paliwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patalolo
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: zabrze

PostWysłany: Pią 20:38, 07 Sie 2009    Temat postu:

wlej troszkę paliwa do cylindra i zobacz czy odpala mi się wydaje że to jest wina świecy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojta1
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chybie

PostWysłany: Nie 12:48, 09 Sie 2009    Temat postu:

A klinka nie zcięło ci przypadkiem i zapłon ci się nie opóźnił Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin