Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Luzy na wale

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sunay12
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:40, 26 Sie 2009    Temat postu: Luzy na wale

Mam pytanko dawno nie rozbierałem ogarka więc dzis zrobiłem profilaktyke ;d a więc chodzi mi o to czy jak mam luzy na wale na boki to coś przeszkadza bo góra, dół nie ma luzów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Śro 18:01, 26 Sie 2009    Temat postu:

Witam

Minimanle luzy muszą być na boki jak góra dół nie ma to znaczy ęe wał jest dobry


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafitychy
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 21:03, 26 Sie 2009    Temat postu:

Ja też mam minimalne luzy na boki a jeden gościu mi powiedział że przez to nie będe miał kompresji (a kompresja jest duża) ale te minimalne luzy nie wpływają na prace silnika. No chyba że są dość duże. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinex94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:23, 26 Sie 2009    Temat postu:

Minimalne luzy zawsze muszą być bo gdyby wał był sztywny to by się szybko rozleciał. Lecz duże luzy mogą prowadzić do "pokrzywienia" wału i złej pracy silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sunay12
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:30, 27 Sie 2009    Temat postu:

ja mam osobiscie spore luzy na boki moze zmienie wał zobaczymy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafitychy
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią 9:18, 05 Lut 2010    Temat postu:

sprawdź łożyska na wale

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Sob 9:16, 06 Lut 2010    Temat postu:

jak ma na boki to jeszcze ujdzie gorzej jak góra duł masz luzy pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 19:12, 06 Lut 2010    Temat postu:

Wał... pomyślmy. Łożysko igielkowe na korbowodzie jest bardzo ważne, pierwszym objawem zużycia łożysk jest luz osiowy, dopiero potem promieniowy. Można zatem przyjąć, że bicia "górno-dolne" świadczą o bezwłocznej wymianie wału na nowy lub o wymianie samego łożyska, czyli regeneracji. Są one bardzo szkodliwe, bo doprowadzają do stuków i krzywienia, a nawet złamania korbowodu! co prowadzi do zniszczenia gładzi, pierścieni, okien, cylindra itd. Jeżeli chodzi o bicia osiowe, boczne czy jakkolwiek inaczej się je nazwie nie występują zawsze, ale czasem nawet nowe łożyska takowe posiadają(niedoskonałość, luzy montażowe, złe spasowanie elementów). Jak są, tłok ma lepszą możliwość z centrowania się na pierścieniach, nacisk na gładź jest równomierny. Jeżeli silnik właściwy jest wyrobiony, minimanlny luz boczny jest konieczny, lepiej znosi on niedoskonałość odlewów cylindra i innych elementów z tego układu. Wiec lepiej jak jest niż go nie ma(w przypadku jawki). W sumie nawet nadmierny luz osiowy nie powoduje większych kłopotów, po prostu szybciej powstanie promieniowy. Dlaczego?! Bo siły na wałkach w łożysku rozkładają się na mniejszej powierzchni, postaje większe tarcie, temperatura co doprowadza do zniekształceń wałków i do luzu promieniowego... To chyba wszystko Wink Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin