Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 21:36, 02 Wrz 2007 Temat postu: Jawa 50 typ20 -brak mocy |
|
|
Witam,
mam ww jawę. Dane techniczne:
-50ccm (cylinder oryginał, tłok też oryginał, pierścionki wymienione na nowe nominalne). Cylinder w super stanie- brak progów, jedyne pierścionki jakie mogę włożyć do cylindra to nominalne,
-przejechane 2 881 km (rocznik 79)
-wymienione wszystkie uszczelki, simmeringi, silnik złożony od nowa
-wymienione platynki, kondensator, świeca, dysze w gaźniku - jednym słowem cały silnik po kapitalnym remoncie (sprzęgło też).
Jeżdżę na etylinie 95 na syntetycznym oleju (1:30). Olej w skrzynki biegów Hipol (czyli przekładniowy). Problem w tym, że jawka na trzecim biegu zaczyna słabnąć (max osiągam 45-50km/h a mam odblokowany kruciec gaźnika i założone krótsze kolanko wydechowe oraz dysze 38 6. Na 2 jestem w stanie max rozpędzić się do 40 km/h a na 3 max osiągam 50km/h. Co gorsza, nawet jeśli nie jadę zbyt długo (1km) na 3biegu i na max obrotach, to z biegiem jazdy jawka na 3 staje się coraz słabsza.
Zapłon jest ustawiony poprawnie, paliwo ładnie dochodzi, silnik pięknie wchodzi na obroty, nie dławi się. Nie ma "lewych wiatrów"- jak zatkam koniec rury wydechowej, jawka gaśnie w przeciągu kliku sekund.
Co może być nie tak?
Dziękuję za wszystkie porady.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
capitan2
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)
|
Wysłany: Pon 8:07, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Pobaw się z gaźnikiem, podnieś przepustnicę albo ją wymień bo się zatarła możesz też miec zasyfione dysze lub filtr powietrza, tak było u mnie, a teraz jest rakieta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 9:43, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
dzięki za odpowiedź. To nie może być to- dysze są nowe a cały gaźnik był czyszczony w sobotę (przelałem przez niego z 0,5 litra beznyny). Przepustnica też jest nowa. Wiem, że niektórzy z was dają podkładkę pod głowicę- ja tego nie robię bo w/g książki (którą tłumaczył jakiś Czech na polski, więc czyta się ją z usmiechem) żadnej podkładki nie daję się pod głowicę w/g instukcji (są tam takie dwa zamki które ją zabezpieczają,uszczelniają). Być może to jest to ? Może nie mam tam kompresji? Głowica jest zaj** dobrze dokręcona ?
Dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 9:45, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
tam jeszcze przychodzi uszczelka aluminiowa ale oryginalnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 9:49, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Dobrze by było, żebyś wsadził. Moja siły też nie miała jak nie było jej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 10:06, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
ok zrobię tak. Zdam realację jak działa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Pon 10:21, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Załóż inny kondensator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 10:35, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
kondensator nowy 23. To co jeszcze ? Iskra jest ładna a świeca ma osad brunatny (lub bordo), i jest ładnie osomolona na gwincie (taka świecaca polewa).
Czy wszyscy tutaj dają podkładkę aluminiową pod głowicę ?
Dzięki,
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Pon 10:38, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Możesz mieć gwin na głowicy troszkę zrąb*** i będzie puszczał komprechę, ale to raczej mało możliwe. Spróbuj na większych dyszach może twój motor jest paliwożerny i musi dostawać więcej wachy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 10:41, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
No nie może być bardziej paliwożerny od całej reszty
Co z tą podkładką pod głowicę? Każdy ją monmtuje tam? Jaka powinna mieć grubość (bo mam taką od kompletu uszczelek które można kupić)? A dysze to 38 68 (tyle ile powinno być).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Pon 10:52, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Podkładka jest metalowa i będzie miała coś koło 0,5mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 11:33, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
oryginalnie osadzana jest na glowicy , wydaje mi sie ze nie dobierzesz zadnej innej od oryginału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Pon 11:36, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
ja nie miałęm podkłądki iszedł jak rakieta a ja wiem czemu masz do dupy moto co z tego ze dałeś nowe pierścienie jak nie wymieniłeś tłoka wymienia sie komplet w silniku 2t ponieważ tloksteruje czasami rozrzadu a jak masz tłok stary to nie dziw sie ze nie ma siły. pierścienie tez musisz ponownie zmienic na nwe bo zakłąda sie nowe wszystko zawsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 12:35, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki,
tylko, że ona ma dopiero 2 800 km przejechane i cylinder nominał. Czy tłok mógł się już zużyć ? Przecież i tak pierścienie uszczelniają.
A jeśli już kupować tłok to jaki? Słyszałem, że są tłoki "puchnącę" a nie chciałbym takiego gówna montować. Czy na agmot mają dobrej jakości tłoki ? Bo kupiłem keidyś nominał tłok i miał karbowaną powierzchnię. Ten co mam jest czeski, oryginał.
Dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 13:15, 03 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Bo tak CI pisze, a tak na prawdę może mieć dużo większy przebieg. Tłok też uszczelnia. Na Agmocie są dobre, ale musisz dokładnie dopasować. Najlepiej do sklepu iść z cylindrem i dopasować tłok i pierścienie, aby się dokładnie zamykały z luzem 0,2mm i w ogóle. Pozdrawiam Jawkowicz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|