Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gaszenie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregi
Nowy
Nowy



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:10, 14 Kwi 2013    Temat postu: Gaszenie silnika

Witam wszystkich. Łyknalem bakcyla zabytkow. Chacialbym zaczac od Kaczki.
Kiedys, za mlodu taka jezdzilem od dziadka i jakos teraz po latach przyszla mi chec na odbudowe takiego motorka.
Kupiona jawka jest z papierami, od starszego pana. Pali jezdzi oczywiscie stan daleki od kolekcjonerskiego. Jednak mam pewne pytanie zanim rozbiore ja na czesci pierwsze.
Jawka pali na dotyk, ale po wrzuceniu biegu gasnie, nie trzyma wolnych obrotów, Czasami nie mozna wrzucic biegu i zgrzyta podczas wrzucania szczegolnie pierwszego.
Ponadto nie wiem czy tak powinno byc ale po zapaleniu wrzuceniu biegu (dodaniu gazu zeby nie zgasla) ruszamy i jest cholernie slaba ledwie sie rusza i nagle jak troche predkosc wzrosnie dostaje kopa i sie rozkreca. Mam wrazenie ze na dwójce tez jest podobnie.
prosze o porady bo nie jestem mechanikiem ale mimo wszystko chce zaczac zabawe.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruszi
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 23:07, 14 Kwi 2013    Temat postu:

Fajnym tematem się zainteresowałeś - takie unikaty/zabytki TO JEST TO Smile

Z tego co wyczytałem, to ewidentnie masz sprzęgło do roboty - zapewne tarcze do wymiany i powinno być bez problemu. Sam na pewno dasz sobie z tym radę (nawet jeśli nie jesteś mechanikiem dopiero startujesz itd.), bo akurat to nie jest skomplikowane, tylko UPIERDLIWE Smile jak się za to zabierzesz, to będziesz wiedział o czym mówię. Poczytaj tutoriale dotyczące wymiany tarcz, bo ludzie mają fajne patenty, zainwestuj z 15-20zł w nowe tarcze i powinno wystarczyć na początek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 6:37, 15 Kwi 2013    Temat postu:

Z takimi jawkami jak coś jest nie halo to trzeba sprawdzić: zapłon (świeca, przerywacz, kondensator, wyprzedzenie zapłonu), dalej gaźnik (regulacja składu mieszanki, czyszczenie, regulacja obrotów). Do tego u ciebie dojdzie jeszcze sporo rzeczy bo fajnie by było spojrzeć w cylinder, sprzęgło no i może przez zgrzyty - w skrzynię biegów. W sumie nie wiele nam powiedziałeś więc to może być wszystko, albo nic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Pon 7:13, 15 Kwi 2013    Temat postu:

zgrzyty mogą być spowodowane poluźnionym automatem Wink na górze dokręć śruby i sprawdź

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 14:32, 15 Kwi 2013    Temat postu:

sprzęgło niekoniecznie do wymiany. jak dawno nie jeździła to może być mało oleju lub lipny olej Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 161
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Wto 5:52, 16 Kwi 2013    Temat postu:

Co do regulacji gaźnika to nie baw się tą blaszką w komorze pływaka (skoro jawka paliła i gościu nią jeździł o znaczy, że poziom paliwa jest ok) jedyne co bym proponował to wyczyszczenie dysz (miękkim włosiem) i ustawienie wolnych poprzez regulację śrubką od wolnych obrotów (tą między dyszami) [wszystkie informacje na temat regulowania gaźnika znajdziesz w dziale tutoriale].
Poza regulacją, faktycznie to może być tylko problem dokręcenia automatu zmiany biegów i regulacja/być może wymiana tarcz sprzęgłowych.
Miłej zabawy z tym sprzętem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Wto 16:25, 16 Kwi 2013    Temat postu:

sprawdź także czy nie ma nieszczelności pomiędzy cylinder-kartery cylinder-głowica itp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gregi
Nowy
Nowy



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:32, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Dzięki za pomoc, rzopoczynam zabawę Wink

Przy okazji proszę jakby ktoś miał zdjęcia dokładne mocowania kanapy bo w mojej jest zerwane i jakby urwany cały zaczep z ramy. Nie mogę znaleźć nigdzie na necie dużego zdjęcia orginalnego zaczepu tak na kanapie jak i na ramie, który pomoże w odtworzeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin