filtr powietzra pare pytanek...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 9:17, 15 Wrz 2010    Temat postu: filtr powietzra pare pytanek...

no wiec tak, wczesniej na filtr od ogara nie zwracałem wiekrzej uwagi jak tylko wyczyscilem i raz wymienilem ten wklad w nim. ale chodzi o to tak jak pisze w szanownym tutorialu pana bazi o czyszczeniu filtra o tu: http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/czyszczenie-filtra-powietrza-sposob-skladania,4085.html
ze trzeba uszczelnic tasma dookola te dwie połówki tego filtra (oryginalnie tam jest gumowa uszczelka ale to szczegół) i kurcze mi ogar jak to skleiłem ta tasma to mi strasznie przerywal, bo nie mialem tam zadnej uszelki tylko tak luzno poskladane razem ze byla przerwa pomiedzy tymi polówkami.
po co jest wgl ta puszka cala?? i ta rurka co z niej wychodzi?? przeciez ta rurka jeszcze bardziej chamuje doplyw powietrza. jak to z tym jest? czy to musi byc uszczelnione zeby tylko przez ta rurke wplywalo powietrze?? jak to do harcerza jest?? PO CO TA PUSZKA??! nie mogło by byc tylko sam filtr poietrza bez tej puszki zeby nie hamowalo doplywu powietrza??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adrianek dnia Śro 9:21, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szakal1990
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:06, 15 Wrz 2010    Temat postu:

Ta puszka jest osłoną filtra np. przed wodą i za razem służy za mechaniczne oczyszczanie powietrza. Nie trafi dzięki temu do głowicy żaden kamień, a dodatkowo twoje spodnie nie zostaną zaciągnięte. Przez co w czasie jazdy nie zgaśnie.
"Rurka" znowu wprowadza powietrze do środka pod pewnym ciśnieniem. Czym szybciej jedziesz tym więcej powietrza pod większym ciśnieniem.
Jeżeli nie skleisz połówek taśmą a masz zmęczoną czasem obudowę, to filtr będzie łapał "lewe" powietrze i po prostu źle działał.
Dobrze sklej obie części grubą taśmą i wyreguluj gaźnik. Wtedy będzie dobrze.
Czy da się jeździć bez "puszki". Tak da się ale wtedy potrzebujesz stożkowy filtr powietrza i osłonić go musisz przed wodą. Np. nie jeździć w czasie deszczu bo on jest z papieru. O tym możesz poczytać na forum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakal1990 dnia Śro 13:15, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 13:15, 15 Wrz 2010    Temat postu:

Ta puszka musi być uszczelniona żeby nie łapał lewego powietrza. Masz większe dysze założone albo coś? Na normalnym filtrze może Ci ogarka zalewać. Ja jak założyłem stożek i dałem większe dysze to nie przerywał.
Powrót do góry
kamilo081
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:45, 15 Wrz 2010    Temat postu:

weź szkota i to posklejaj do kupy uszczelnione to musi byc bo dostale lewego powietrza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mięta
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:13, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Podczepię się do tematu Smile
Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć jak ma się trzymać filtr powietrza we wnęce baku mustanga. Bo mam taki problem, że filtr u ,mnie jest tak luźny że wysuwa się z tej wnęki i akurat rurka z dolotem powietrza trafia na ramę, która przysłania wtedy tą rureczkę, gaźnik ma za mało powietrza i silnik muli Sad Fajnie by było jakby ktoś pokazał fotkę jak to wygląda.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 19:54, 17 Wrz 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
U mnie to jest na takim metalowym drucie. Mój kolega ma na jakąś gume tam przyczepione.
Powrót do góry
mięta
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:41, 18 Wrz 2010    Temat postu:

dzięki
Rozumiem, że ma być drut przywiązany do tych takich odstających pręcików?

A jak było montowanie oryginalnie w jawie?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mięta dnia Sob 11:43, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mimi
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żychlin

PostWysłany: Sob 18:00, 18 Wrz 2010    Temat postu:

ja mam na sznurku i na gumce do tych precików, ale nie wiem czy to oryginalne montowanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 19:20, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Tak, dokładnie to tych pręcików. W oryginale nie wiem jak było. Ja polecam Ci jakąś gumke, bo ja ten drut musze co chwilę poprawiać.

@edit.
Sorry za te zdjęcia, że są niedokładne, ale to nie miały być zdjęcia mocowania. Przy okazji zobaczyłem że coś widać i dałem tutaj. Pozdro.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 20:31, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
mięta
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:36, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Wziąłem zwykłą gumkę recepturkę i jak na razie jest ok. Drut się nie sprawdził, bo się zgubił... Jakby ktoś miał fotkę lub wiedział jakie jest oryginalne mocowanie to proszę śmiało się wypowiadać.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 8:06, 22 Wrz 2010    Temat postu:

A wracając do tematu... mam dysze ta wysokich obrotów 68 i ta wolnych tez oryginalna 36 czy jakos tak... a szakal 1990 widze ze sie znasz, mozesz bardziej mi wytlumaczyc o co chodzi z ta rurka i tym cisnieniem??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fanatix1996
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kołdowo/Człuchów/Chojnice

PostWysłany: Śro 19:15, 29 Wrz 2010    Temat postu:

mięta ja u mnie w jawce mam to na takiej sprężynce jak będę miał czas to wstawię foto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szakal1990
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:26, 03 Paź 2010    Temat postu:

Bliżej określ o co chodzi. O zasadę działania i budowę czy o co ?

Ciśnienie jest wytwarzane przez pęd, dzięki czemu paliwo leci z gaźnika do cylindra. ( nie uwzględniając zasysania wstecznego spowodowanego przez tłok ale mniejsza z tym) Zrób jak mówiłem będzie ok.
Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania fizyczno mechaniczne to mogę Ci dokładniej odpowiedzieć ale nie wiem czy jest to jakiś sens. Tego typu silniki już wyszły z użycia kilkanaście lat temu .

Adrianek napisał:
A wracając do tematu... mam dysze ta wysokich obrotów 68 i ta wolnych tez oryginalna 36 czy jakos tak...


[link widoczny dla zalogowanych]

Te ostatnie dwie zazwyczaj złotego koloru to są dysze doprowadzające paliwo i powietrze.
Obroty reguluje się tą środkową śrubką z sprężynką oznaczoną 2.
"wielkości" tych dysz zależą od gaźnika odblokowany/nieodblokowany. Jak cie to interesuje to poszukaj na forum jest tego sporo.[img][/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakal1990 dnia Wto 5:55, 05 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 8:56, 13 Paź 2010    Temat postu:

no stary! ja wiem co to są dysze! tylko dużo czytalem na temat układów dolotowych do dwusówow. i nie rozumiem pewnej rzeczy: a mianowicie to ze jak jest ta rurka w filtrze powietrza to ona fest hamuje przeciez ten pęd powietrza. jak to działa, przeciez bez filtra tez chodzi jakos. a ta rurka HAMUJE przciez!
to jak to w koncu z ta rurka i tym cisnieniem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szakal1990
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:25, 15 Paź 2010    Temat postu:

faktycznie zmniejsza objętość powietrza jakie się dostaje do tego filtra, ale zwiększa jego ciśnienie dzięki temu.
To jest tak samo jak z wężem ogrodowym, jak woda leci swobodnie, ma małe ciśnienie (ma mały zasięg) jeżeli przy tamujemy średnice węża palcem, ciśnienie automatycznie rośnie. ( zwiększa się zasięg wody)


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin