filtr powietzra pare pytanek...
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 0:27, 16 Paź 2010    Temat postu:

Aż nie mogę na to patrzeć... Co wy za głupoty piszecie? Jakie ciśnienie? Co to dynamiczne doładowanie? Rurka służy wyłącznie ograniczeniu przepływu powietrza, przy prędkościach rozwijanych przez motorowery i wielkości przelotowe gaźników pęd powietrza nie ma zupełnie znaczenia, jak założysz puszkę tyłem do przodu to będzie chodzić tak samo. A dlaczego ograniczyć dopływ powietrza? ano dlatego że to jest ściśle obliczone ile powietrza zassie sobie silnik i ile przy tym ma być rozpylone paliwa i dlatego układ musi być szczelny. I dlatego zakładając stożkowy filtr powietrza trzeba wymienić dysze. Więcej powietrza= więcej paliwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Sob 19:25, 16 Paź 2010    Temat postu:

moskit122 napisał:
(...) I dlatego zakładając stożkowy filtr powietrza trzeba wymienić dysze. Więcej powietrza= więcej paliwa.


Wcale nie, żadnych dysz się nie zmienia jak się założy stożek. Wystarczy porządnie wyregulować gaźnik. Poza tym stożek tak na prawdę nic nie daje oprócz wyglądu (mowa oczywiście o silniku 223, w samochodach i sportowych motocyklach to co innego).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 22:59, 16 Paź 2010    Temat postu:

no jestem ciekaw jak, w jawce poniekąd brakuje regulacji dyszy powietrza...
a ilość powietrza ma duże znaczenie w zakresie średnich i wysokich obrotów, regulacja przepustnicą nic tu nie wnosi a iglica tylko działa przy średnich obrotach, zastanawia mnie jak Twoje świece wyglądają. Każda którą miałem okazję robić gdy miała za dużo powietrza mocno się grzała, miała problemy z odpalaniem bądź nie osiągała pełnych obrotów, widocznie albo trafiłeś na stożek o przepuszczalności akurat takiej jaka jest potrzebna albo wcześniej ktoś dysze pozamieniał bo nikt mi nie powie że zmiana dawki powietrze/paliwo nie robi żadnej różnicy dla silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Sob 23:46, 16 Paź 2010    Temat postu:

<b>moskit122</b> zapomniałeś, że gaźnik reguluje się również blaszką w komorze pływakowej Wink.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AmaSoft dnia Sob 23:47, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 0:35, 17 Paź 2010    Temat postu:

raczej pominąłem, poziom paliwa powinien być ustawiony na odpowiednim poziomie a nie służyć regulacji gaźnika. Po to mamy blaszkę by nam nie zalewało silnika i nie brakowało paliwa a poziom musi być odpowiedni by parametry zostały zachowane przy przechyłach gaźnika.
I jeszcze jedna sprawa, poziom paliwa w komorze pływakowej jest niezależny od przepływającego powietrza więc jeśli ustawisz za dużo to będzie zalewał na niskich obrotach a jeśli za mało to będzie brakować paliwa na wysokich, tych wad nie ma zamiana dysz czy też regulacja dysza powietrza w innych gaźnikach bo w takim przypadku ilość powietrza zasysanego przez silnik wpływa na ilość pobieranego paliwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez moskit122 dnia Nie 0:41, 17 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 8:19, 17 Paź 2010    Temat postu:

Chyba trochę pomieszałeś.. To o czym Ty piszesz jest to dysza do obrotów biegu jałowego i służy ona do podawania paliwa w niskim i średnim zakresie obrotów i nie ma ona za dużo wspólnego z podawaniem powietrza do silnika. To o czym Ty piszesz jest to śrubka do regulacji składu mieszanki, której w poczciwym jikovie brak..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 12:38, 17 Paź 2010    Temat postu:

Hmm złego określenia użyłem, dysza powietrza to potoczne określenie właśnie na pokrętło składu mieszanki którym reguluje się dopływ powietrza przez dyszę (rozpylacz wolnych obrotów) które zasysa paliwo im więcej powietrza tam damy tym więcej paliwa zassie. Fakt jest taki: na pracę wpływa od dołu najpierw rozpylacz wolnych obrotów, później wycięcie w przepustnicy, następnie iglica i na koniec dysza główna (źródło: Gaźniki motocyklowe WKiŁ), dół regulujemy jak napisałem pokrętłem składu mieszanki (czyli jak błędnie i potocznie określiłem dyszą powietrza) a także poprzez wymianę samej dyszy (rozpylacza), dalej ścięciem przepustnicy (fabryczne ustawienie, można piłować ale to wyższa szkoła jazdy), iglicą (wysokość ustawienia) i na koniec dyszą główną (też poprzez wymianę). Nie ma tu miejsca na regulację blaszką w komorze pływakowej, a dlaczego to opisałem w poprzednim poście. Z braku pokrętła składu mieszanki musimy polegać na nastawach producenta a jedynymi elementami które sami jesteśmy w stanie zmienić to dysze, no chyba że ktoś dobrze zna się na aerodynamice i będzie przepustnice piłował Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 9:18, 27 Paź 2010    Temat postu:

czyli ten filtr był oryginalnie uszczelniony oby dwie połówki tak? i ta rurka ma jakies znaczenie jak głęboko wsadzona jest do filtra???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 13:46, 27 Paź 2010    Temat postu:

Oryginalnie to on był prosty i przylegały połówki do siebie ale z wiekiem plastik się wyprężył i nie trzyma równo dlatego trzeba go uszczelnić a głębokość osadzenia rurki pewnie miała jakieś znaczenie ale to już chyba konstruktorów trzeba by zapytać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin