Filtr Gąbkowy

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jablko
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Śro 8:57, 26 Sie 2009    Temat postu: Filtr Gąbkowy

Masz tuningowany silnik? Twojemu silnikowi brakuje powietrza? Nie umie rozwinąć pełnej mocy na oryginalnym filtrze? To ten tutek jest wprost dla Ciebie.
Będziemy potrzebować:
-Wałek do ścian gąbkowy
- opaska zaciskowa metalowa(polecam 27-31mm)
-ogień (zapałki/zapalniczka)polecam zapalniczkę
-nóż do tapet
-nakrętka na śrubę lub coś innego (chodzi tutaj o zatkanie drugiej strony filtra)
No to jedziemy:
1.Gąbkę z wałka zdejmujemy

2.Przymierzamy o ile dziura gąbki jest za mała od gardzieli gaźnika

3.Wypalamy dziure pod rozmiar gaźnika w gąbce zapalniczką. Polecam wypalić trochę większą dziurę od gaźnika,ponieważ wtedy łatwiej będzie go przypasować pod gaźnik
4.Teraz wszystko ładnie myjemy wodą + płyn do mycia naczyń i czekamy aż wyschnie i przyklejamy nakrętke lub cos innego żeby zatkać drugą stronę filtra
5. Jeżeli mamy to już zrobione to czas na przymiarkę
(u mnie jest to pokazane na gaźniku zastępczym)

6.No i gotowe teraz tylko czeka Ciebie regulacja gaźnika z nowym filtrem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jablko dnia Śro 9:01, 26 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubas101
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Okolice Grudziądza

PostWysłany: Śro 11:49, 26 Sie 2009    Temat postu:

Neźle. Proste i skuteczne tylko jeszcze jakaś ozdobna obudowa i git.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 18:13, 04 Lis 2009    Temat postu:

Ha,ha,ha! Proszę nie róbcie tego! Oryginalnie jest stosowany filtr papierowy i ma o wiele większą przepustowość powietrza niż gąbka! Pozatym gąbki używane do filtrów są specjalistyczne! Odporne na wilgoć, słońce i benzynę. Ten projekt rozpadnie się po jakimś czasie... Nie wspominam o tym, że nasącza się ją olejem... A dlaczego zastosowanie takiego filtra daje jakiś efekt? Ponieważ w ten sposób gwałtownie skraca się długość kanału dolotowego i de facto posiadamy moc przy niższych obrotach silnikach, więc się szybciej zbiera... Nie jest prawdą, że mamy większą moc! Wręcz przeciwnie, motor będzie nam chodził wolniej... Ten sam efekt można zastosować skracając oryginalną rurę do filtra powietrza i regulując odpowiednio gaźnika, a także przesuwając przegrodę w tłumiku. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Pią 14:04, 06 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubas101
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Okolice Grudziądza

PostWysłany: Śro 18:41, 04 Lis 2009    Temat postu:

szkoda tylko że odezwałeś się tak późno- 2 mieśki minęły http://www.jawa50.fora.pl/regulamin-i-ogloszenia,16/regulamin,104.html poczytaj sobie. Też mi się zdażyło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Śro 18:57, 04 Lis 2009    Temat postu:

To po co się dołączasz i powielasz odkop? PKSowi, weteranowi co ogarem kończył jeździć jak my w powijakach bylim możemy wybaczyć :pp. Przynajmniej uświadomił mi ocb z filtrem, i że to się nie opyla. Wniósł coś do tematu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 14:12, 06 Lis 2009    Temat postu:

Macie racje, nieważne na staż prawo powinno obejmować wszystkich równo, to jest właśnie demokracja, ale pozwolę sobie przytoczyć punkt regulaminu:
Cytat:
3. Nie odświeżaj tematów starszych niż dwa miesiące, chyba, iż nie ma potrzeby zakładania nowego. Wtedy taki temat można odświeżyć.
.
Z tego punktu jasno wynika, że nie złamałem regulaminu. Uważam, że jest moim obowiązkiem poinformować innych, mniej wtajemniczonych użytkowników tego forum o tym, że dany tutorial bynajmniej nie nie ma sensu, ale jest wręcz niebezpieczny dla silnika. Gąbka z czasem ulegnie rozpadowy a jej szczątki nie "polecą" gdzie indziej, niż do silnika poprzez gaźnik zatykając kanały olejowe, elementy gaźnika, uszkadzając pierścienie i w efekcie prowadząc do zatarcia..., co jak wiadomo kończy się stosunkowo kosztownym remontem generalnym jednostyki napędowej. Przepraszam za złamanie kolejnego punktu regulaminu jakim jest:
Cytat:
2. Nie kłóć się z użytkownikami i nie obrażaj ich na forum. Wszelkie wątki kieruj na PrivateMessage bądź GG.

Jednka sytuacja tego wymagała. Proszę o zamknięcie tego tematu. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin