Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Tuning jawki 85km/h?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto 17:33, 14 Lut 2012    Temat postu:

Niby po co? I tak w ogóle to w czym lepszy jest wkład drewniany od tego korkowego?
Ponawiam pytanie- czy ktoś z wypowiadających się tutaj miał do czynienia z tuningowanym silnikiem jawki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:56, 14 Lut 2012    Temat postu:

Wytrzymują te tarcze dłużej , widok tarcz po 2 tyś w stuningowanym silniku jawki bezcenny.Zwykłe korkowe z allegro to sobie można nie powiem co(Oryginalne były dużo lepsze od produkowanych współcześnie).Plusminus postawmy sobie pytanie czy chcemy jeździć tym na co dzień i było w miarę trwałe ,czy chcemy grzebać codziennie lub jeździć raz na miesiąc Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto 18:06, 14 Lut 2012    Temat postu:

Ja nie widziałem wkładek tylko drewnianych do jawki. Mógłbyś dać zdjęcia takowych tarcz.
Stawiam sobie te pytanie i odpowiedź jaka mi się nasuwa jest prosta. Silnik 223 odpowiednio złożony oraz wyregulowany nie jest wcale aż tak awaryjny. Największym utrapieniem w nim dla użytkowników jest zapłon oraz gaźnik. Autor tematu chce zmienić owe części na inne, zapewne mniej wadliwe. Do tego chce usprawnić również silnik dodając mu dwa kanały dolotowe oraz powiększając wylot oraz założyć mu zawór membranowy. Do tego cylindra chce podpasować wydech liczony pod odpowiednie obroty. Usprawnienie może być całkiem znośne dla zwykłego użytkownika ogara o ile nie da mu kosmicznych strojeń. Dynamika silnika wzrośnie a jego awaryjność może zmaleć, bo co może teraz w nim padać? Wał? Wał chyba nie jest aż tak słaby. Sprzęgło również nie jest aż takie słabe, a jak potrafisz to zajeździsz je nawet na oryginalnym silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:29, 14 Lut 2012    Temat postu:

Takie wkłady do tarczek się samemu wytwarza.Znam ludzi co takie coś zrobili ,poproszę ich o foty i wrzucę.Ja nie twierdzę że silnik 223 full seria jest awaryjny, bo bym skłamał.Tylko jak wiesz nie jest to najmocniejszy punkt w podrasowanej jawce.Dobra nie róbmy już offtopu.Jak będę miał foty to wrzucę.Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelpc
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie

PostWysłany: Wto 18:32, 14 Lut 2012    Temat postu:

Wkładki drewniane się samemu docina. A co do tych przeróbek to masz plusminus rację powinno poprawić nawet awaryjność jednostki
@ up: ubiegłeś mnie:D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawelpc dnia Wto 18:34, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Wto 18:33, 14 Lut 2012    Temat postu:

Kawula9 napisał:
Ogarzysta200 tutaj przydałyby się dobre tarcze sprzęgłowe(nie korkowe tylko z wkładem drewnianym).Oraz lepszy docisk czyli dużo grubsze podkładki.


A co do tarcz zgodzę się, ale może docisk dać "regulowany" ? Tzn zamiast tych bolców z segerami utwardzane śruby i do tego nakrętki samokontrujące z miejscem na z dodatkowe zabezpieczenie-zawleczkę.
Mam parę koszy sprzęgłowych, pobawić się można..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelpc
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie

PostWysłany: Wto 18:37, 14 Lut 2012    Temat postu:

Ale musiałby by być przytwierdzone na stałe inaczej to by się zaraz wyrobiło. Dochodzi też kwestia wyważenia. A zamiast nakrętek samo kontrujących normalnie skontrować dwoma nakrętkami ale to już wywody na inny wątek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Wto 18:43, 14 Lut 2012    Temat postu:

pawelpc napisał:
Ale musiałby by być przytwierdzone na stałe inaczej to by się zaraz wyrobiło. Dochodzi też kwestia wyważenia. A zamiast nakrętek samo kontrujących normalnie skontrować dwoma nakrętkami ale to już wywody na inny wątek.


Dlaczego zaraz miałoby to się wyrobić? zawsze można podspawać, a już na pewno lepszym rozwiązaniem jest samokontrująca niż dwie nakrętki,ze względu nawet na estetykę.
Wielu z Was widziało pewnie takie coś, śruba z dziurką i tak samo nakrętka, przez to zawleczka i gitez majonez. Zresztą, mam teraz ferie, jutro się biorę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelpc
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie

PostWysłany: Wto 18:53, 14 Lut 2012    Temat postu:

Jeśli miałoby spełniać to co napisałeś wcześniej czyli regulacja odchodzi bo chyba nikt nie będzie robił nie wiadomo ile dziur w szpilkach, a tak poza tym to kto ci będzie patrzył w sprzęgło? A przyspawać to najlepsze wyjście, tylko trzeba ty w miarę równo wszystko zrobić. Ale idea nawet dobra.
A i jeszcze czy nie będzie nic zahaczać o dekiel?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Wto 18:57, 14 Lut 2012    Temat postu:

pawelpc napisał:
[..]
A i jeszcze czy nie będzie nic zahaczać o dekiel?

zawsze można dorobić dodatkowy dystans...

zresztą jeszcze jedna taka sprawa, kto to będzie robil dłuższe niż oryginał? skoro mialoby być dłuższe nie spełniało by swojej roli, "szpilki" można dać takie jak oryginał, czy tam ciut dłuższe a dokręcać trzeba będzie i tak bardziej..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Wto 18:58, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelpc
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie

PostWysłany: Wto 19:05, 14 Lut 2012    Temat postu:

Ale jak przyjrzałem się mu to strasznie mało miejsca i mięsa aby taką przeróbkę robić. Trzeba zrobić szpilki o dwóch średnicach, przyspawać do kosza od strony skrzyni i wymyślić sposób aby wszystkie równo dokręcić. Moim zdaniem to najlepiej oryginalne przyspawać do kosza, ładnie oszlifować, i tyle, albo dorobić drugi rowek na seger.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto 19:20, 14 Lut 2012    Temat postu:

Można jeszcze zastosować na owe szpilki jakieś cieniutkie tulejki, które by zabezpieczały nakrętki przed dalszym wkręceniem i zastosować załóżmy nakrętki koronkowe..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelpc
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie

PostWysłany: Wto 19:34, 14 Lut 2012    Temat postu:

W sumie z tymi tulejkami to nie głupi pomysł ale musiały by być bardzo cienkie, a co do nakrętek to przy tych warunkach moim zdaniem najlepiej będzie za kontrować i tyle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spun
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 19:49, 14 Lut 2012    Temat postu:

plusminus ja miałem :F
co do tematu wszystko zależy od parametrów pracy silnika, od jakości i dokładności wykonania poszczególnych elementów... osobiście uważam że jest to możliwe..
co do pierdolenia o:
-prędkości - można się było domyślić że był to v-max, wiec 8postów spamu niepotrzebne.. z logicznego punktu widzenia w innym wypadku v-max musiał by być na poziomie przynajmniej 100km/h..
-sprzęgle - najpierw zrób, potem się przekonasz czy sprzęgło wytrzyma czy nie.. w przyszłości postaram się, by była możliwość kupna "sportowego" sprzęgła gotowego do montażu..

Do autora, jak będziesz miał jakieś konkretne pomysły to załóż osobny temat.. Chętnie pomogę! Najlepiej zacznij od projektu cylindra i kombinowania innego tłoka..

...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 21:17, 14 Lut 2012    Temat postu:

chcesz mocniejsze sprzęło to kup czeskie tarczki i daj podkładki pod segerka

ja żeby sprzęgło wzmocnić w jawce przerobiłem kosz sprzęgłowy uszkodzony. były w nim luźne szpilki (nitowane) , powyrywałem je , na szlifierce trochę oszlifowałem żeby weszły w otworki , zmajstrowałem z 3 starych tarczek przyrząd do równego ustawienia owych szpilek , poziomicą wypoziomowałem całość i pospawałem tig'iem . potem z drugiej strony (prawie wcale nie nadlewałem) , oszlifowane ładnie sprawdzone na tokarce czy bicia nie ma , założone i jeździ już od czerwca.

czeskie tarczki są z twardszego , lepszego gatunkowo korka
różnica na odległości szpilek między oryginalnym koszem a modyfikowanym wyszło z tego co pamiętam około 3mm. sprzęgło stało się bardzo twarde i precyzyjniejsze. wymaga pewnej wprawy i siły w dłoni , no ale w końcu panienki tym nie jeżdżą.

co do regulowanych to będziecie mieli problem z wyważeniem . niech ktoś zważy na aptekarskiej wadze parę nakrętek . przeważnie każda ma inną wagę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin