Sworzeń pływający

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilbob
Nowy
Nowy



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Nie 15:41, 13 Gru 2009    Temat postu: Sworzeń pływający

Witam, czy ktoś z użytkowników robił u siebie w ogarze\jawce sworzeń pływający? Jeśli tak to będe miał pytanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 16:03, 13 Gru 2009    Temat postu:

Zadam nieśmiale pytanie, po co Ci taka konstrukcja (zwłaszcza w 2T gdzie nie masz smarowania w piastach praktycznie żadnego). Mniej połączeń ruchowych=mniej problemów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peter fog
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toszek

PostWysłany: Nie 18:27, 13 Gru 2009    Temat postu:

Pływający sworzeń to przeróbka polegająca na zgraniu sworznia do otworów w tłoku, tak aby wchodził z lekkim oporem bez żadnego mrożenia/grzania. Tuning mechaniczny to nie jest, ale ułatwia składanie silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 19:17, 13 Gru 2009    Temat postu:

No tak, ale nie wymieniasz tłoka codziennie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peter fog
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toszek

PostWysłany: Nie 21:33, 13 Gru 2009    Temat postu:

No tak, jest to przeróbka usprawniająca, pomyśl jak wymieniasz tłok - musisz wybijać sworzeń, a tak to wyciągnąć zabezpieczenia i wysunąć ładnie sworzeń.

Ja polecam tę przeróbkę, bo trwa niedługo, jest prosta, a naprawdę pomaga Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 14:54, 14 Gru 2009    Temat postu:

No i po 5000km masz luzy sworzeń-piasta jak stąd do kielc Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamilbob
Nowy
Nowy



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Wto 14:23, 15 Gru 2009    Temat postu:

peter fog masz u siebie to zrobione?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peter fog
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toszek

PostWysłany: Wto 15:01, 15 Gru 2009    Temat postu:

Tak pół na pół, tz. że zrobiłem trochę, ale jeszcze potem dałem sworzeń do zamrażarki.
Absolutnie ta przeróbka nie polega na tym, żeby sworzeń sobie latał. To z tymi luzami to g... prawda
Powiedz jak lepiej: wcisnąć palcem sworzeń, czy walić na ślepo i później uszkodzony tłok, bo krzywo wbijane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamilbob
Nowy
Nowy



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Wto 18:17, 15 Gru 2009    Temat postu:

Masz łożysko igiełkowe na korbowodzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:12, 15 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Absolutnie ta przeróbka nie polega na tym, żeby sworzeń sobie latał. To z tymi luzami to g... prawda
Okularki na oczy i przeczytaj jeszcze raz mój post Wink Nigdzie nie pisałem o takim pasowaniu, sworzeń pływający wchodzi pod naciskiem kciuka w piasty. Problem w tym, że w 2t smarowanie piast jest niedostateczne i po niezbyt długim czasie Będziemy mieli na niej duże luzy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peter fog
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toszek

PostWysłany: Śro 16:36, 16 Gru 2009    Temat postu:

Wybacz Embarassed

Łożysko igiełkowe mam jedno na połączeniu wał - korbowód


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamilbob
Nowy
Nowy



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Śro 18:05, 16 Gru 2009    Temat postu:

A na połączeniu korbowód-sworzeń masz łożysko panewkowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peter fog
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toszek

PostWysłany: Śro 20:07, 16 Gru 2009    Temat postu:

Mosiężną tulejkę.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamilbob
Nowy
Nowy



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Śro 20:36, 16 Gru 2009    Temat postu:

Dzięki, masz "pomógł"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin