Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
[poradnik] planowanie głowicy domowym sposobem.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekwrc
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: Pią 20:22, 24 Wrz 2010    Temat postu: [poradnik] planowanie głowicy domowym sposobem.

Splanowanie głowicy jest przeróbką, która najbardziej ze wszystkich podnosi moc i najbardziej ze wszystkich skraca żywotność silnika.Więc trzeba się poważnie zastanowić przed przystąpieniem do prac nad nią.Po dokonaniu czynności wypisanych poniżej wzrośnie moc i dynamiczność silnika, oraz dużo szybciej zużyją się łożyska na wale i korbowodzie.

Potrzebne nam będą:
-duży kawałek szyby (najlepiej gruby), albo stare okno
-papier ścierny o ziarnistości 120(tego papieru będzie potrzebne naprawdę dużo), 250, 400, 600
A więc robimy to tak:
1.Wykręcamy głowicę z silnika
2.zastanawiamy się ile chcemy splanować głowicę (ta przeróbka bardzo skraca żywotność silnika).
3. Zwilżamy od dołu wodą papier ścierny (120)
4.Kładziemy papier ścierny na szybę
5.jedną ręką przytrzymujemy papier ścierny, a drugą ruszamy głowicą po papierze
6.Należy spiłować 2 okręgi, a gdy wewnętrzny spiłujemy już do ok 1,5mm niżej to możemy przejść do następnego kroku.
7. Teraz zmieniamy papier na ziarnistości kolejno 250,400,600 (ten jest nie obowiązkowy) według pnkt. 3 i 4
8. Na powierzchni styku głowicy z cylindrem nie może być rys!!!!!! ponieważ może nam nimi uciekać kompresja.ć
9.Tak przygotowaną głowicę zakładamy z uszczelką pod nią, która musi siedzieć równo,
10.założyć głowicę
11. powoli obrócić wałem aby dowiedzieć się czy tłok w żadnym miejscu nie uderza w głowicę
12. Jeśli uderza, to należy go podciąć (tłok) w tym miejscu
13. Odpalić i cieszyć się z jazdy mocniejszym i dynamiczniejszym motorem Wink


Jutro postaram się dodać zdjęcia. Proszę o przyklejenie tematu!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtekwrc dnia Pią 21:30, 24 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xiang
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:02, 24 Wrz 2010    Temat postu:

Sposób dobry, tylko trzeba się będzie trochę naszurać, po za tym nie wiem jakie będą konsekwencje wypłaszczenia powierzcni głowicy, bo przecież oryginalnie jest tam kołnież. Planuje się zawsze 1,5 - 2,0mm, można też splanować mniej. Dobrze to by poszło na tokarce tylko trzeba by było mieć w niej 4 szczęki, żeby precyzyjnie ustawić. jak chcemy zakładać bez uszczelki, to powierzcnie muszą być idealnie równe, ciężko to zrobić ręcznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Pią 21:27, 24 Wrz 2010    Temat postu:

Jak ty chcesz samą szybą obniżyć głowice w jawce? Przecież tam trzeba powierzchnię styku z cylindrem splanować a nie ten kołnierz.
Po 2
Cytat:
12. Jeśli uderza, to należy go podciąć (tłok) w tym miejscu

Tłok musi być oddalony o odpowiednią wartość od tej "ścianki" w głowicy nie można tak bezmyślnie piłować tłoka.
Taki sposób planowania jak ty opisałeś sprawdza się w Romecie i chyba Simsonie ale nie w jawce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1689
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 106 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pią 21:41, 24 Wrz 2010    Temat postu:

Powyzszy "poradnik" doskonale uswiadamia nas , jak NIE postepowac z glowica! - ku przestrodze Wink

Tym sposobem to jedynie - o ile dobrze pojdzie: usuniemy kolnierz, ktory pelni funkcje doszczelnienia na polaczeniu cylinder- glowica, a bardziej prawdopodobne jest to, ze procz nieszczelnosci miedzy glowica a tuleja cylindra po tej operacji przyjdzie nam zakupic nowa glowice.

Szanowny autorze tematu mala prosba ode mnie; nie wypisuj bzdur jezeli nie masz pewnosci co do niektorych zagadnien, jednoczesnie nie wprowadzaj innych w blad.
Doczytaj na czym rzeczywiscie polega planowanie glowicy , w jaki sposob to wykonuje sie; jezeli masz jakies watpliwosci pisz, moge nawet od reki pokazac jak wyglada planowana glowica do jawki.

Prosze tylko o powstrzymanie sie od pisania komentarzy typu "super poradnik" itp.
Nie pochwalam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loperkowy2
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:27, 05 Lis 2010    Temat postu:

Do MINIŚ:

Mógłbyś dodać zdjęcie, albo najlepiej i opis jak splanować głowicę bo chcę zrobić sobie taką przeróbkę Wink)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin