Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Który cylinder założyć?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:35, 05 Sie 2010    Temat postu: Który cylinder założyć?

Witam.
Robię remont silnika. Mam na stanie 2 cylindry i 2 tłoki. Polski, 55cm, almotu i do niego tłok. Jest dobry. nie puchnie, moc ma zawsze taką samą.

Mam też na stanie czeski cylek 50cm, z głęboką rysą, i do tego jakiś tłok.

Nie wiem co założyć. Czeski komplet po przejechaniu kilometra dymi i tłok blokuje się na dobre w cylku, nie da rady nawet kopnąć, nie mówiąc o odpaleniu.

Amot w sumie jest dobry, ale nie osiąga wysokich obrotów. Miałem plan rozwiercić czeski cylinder do rozmiarów tłoka z almotu (40mm). Czyli zrobić combo jednego i drugiego.

Nie wiem, nie wiem, doradźcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Czw 19:42, 05 Sie 2010    Temat postu:

Ja bym proponował zrobić tego "combosa" Smile
W czeskim masz większe płuki, więc motorek powinien żwawiej chodzić Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 19:44, 05 Sie 2010    Temat postu:

Też uważam że czech lepszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:47, 05 Sie 2010    Temat postu:

Pomierzyłem to i owo suwmiarką. Czech jest nieco "chudszy", mówię o tej głównej, żeliwnej rurze w cylku (nie znam fachowej nazwy). Czy czech wytrzyma rozwiercenie do 40mm?

Też wydaje mi się, że combos będzie najlepszym wyjściem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Czw 20:31, 05 Sie 2010    Temat postu:

Tak spokojnie wytrzyma Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Pią 7:07, 06 Sie 2010    Temat postu:

powinien wytrzymać ale wiesz spalanie wzrośnie no i szybciej się będzie grzał.......... nie mniej jednak na pewno lepiej i trwalej chodził ci na czechu niż na tym almotowskim......... teraz właśnie same combosy Very Happy bo czeski cylinder lepiej dostać na rynku niż czeski tłok dlatego dokonują takich przeróbek....... do almotowskiego masz tłok spasowany odłóż go sobie na półkę i zawsze będzie w zapasie a czechowi zrób szlif załóż go i będzie dobrze Wink PZDR

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:14, 06 Sie 2010    Temat postu:

Jest jeszcze sprawa, że 500km temu, pękło mi łożysko na wale i kawałki metalu narobiły ambarasu w cylindrze. Tłok jest trochę pogryziony w kilku miejscach.

Mam lekkie obawy, czy nie rozleci się dalej.

Mam czeski tłok, na 50cm, ale właśnie cylinder ma grubą rysę.

Pójdę do zakładu, pokażę wszystko co mam, i coś ustalimy.
EDIT:
Koszt tłoka z almotu to 10zł... A może kupię nowy tłok, nie koniecznie na 40mm, jak już mówiłem, ten co mam jest pogryziony. I dopasuję wtedy do czecha nowy tłok. Jaki rozmiar wziąć? Teraz jest nominał i rysa ma na oko 0,5mm, może trochę mniej. Myślałem o 39mm, może 38,75...

Arrow http://allegro.pl/item1178665112_jawa_50_jawka_nowy_czeski_tlok_iii_szlif_38_75_mm.html Mniam Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Pią 13:43, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Pią 15:04, 06 Sie 2010    Temat postu:

Zrób 40mm, cylinder wytrzyma, swoją drogą żałuję że nie zrobiłem 40mm ;/
Mam 38,5mm i 1k km na karku, nie jest źle jak na Jawke Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:50, 06 Sie 2010    Temat postu:

I ile Tobie pali na tym cylku 38,5mm?
Moja zJawa potrafiła wypić ponad 4 litry, ale moim zdaniem to przez nieszczelny gaźnik, a nie przez cylek 55ccm. Paliwo lało się z niego bokiem.

W innym temacie zastanawiałem się też nad gaźnikiem. Ostatecznie będzie zestaw naprawczy do Jikova i podreperuję ten który mam. Jakoś nie ufam zamiennikom za 40zł...

Jeszcze małe pytanko z innej bajki. Do takiego cylka po szlifie, na dotarciu, założyć zębatkę 12z czy 13z? Mam na stanie obie. Ostatnio jeździłem na 12z. Można byłoby mu dać 13z, ale mówię, to było na starym, dotartym cylku almotu.

Co do szlifu, jutro pójdę do zakładu, obadam co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Pią 19:18, 06 Sie 2010    Temat postu:

Daj na początek 12 żeby go tak nie piłować na początku a potem 13 można spoko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin