Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
cyl czeski do rozwiertu???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzik722
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miejscowość

PostWysłany: Śro 20:13, 12 Maj 2010    Temat postu: cyl czeski do rozwiertu???

witam...
znalazłem ostatnio na strychu cyl do jawki i tata mówi że to jest jeszcze czeski. Ma on głebokie 2-3 rysy bo ojcu poszły segery tłoka i porysały cyl. I sobie obmyśliłem tak że dam go tokarzowi żeby mi zrobił szlif na 40.50mm a potem do tego dopasuje tłok i pierscienie. I teraz nasuwa się moje pytanie czy opłaca się to robić(ile kosztuje szlif) czy lepiej kupić z allegro cyl 60ccm???
z góry dzięki za odpowiedż pzdr...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Śro 20:18, 12 Maj 2010    Temat postu:

z tego co mi wiadomo to do szlifu oddajesz razem z tłokiem wtedy tokarz sobie dokładnie przypasuje.-Moge sie mylić
szlif nie kosztuje dużo, 20-30zł u mnie, jak masz możliwość zrobienia czeskiego to rób, taniej chyba wyjdzie.
czeski wiadomo że lepszy, na polskim też bedzie jechał jednak to zamiennik- jakość ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszeek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Śro 20:57, 12 Maj 2010    Temat postu:

robiłem taki cylinder, oryginał czeski rozwiercony na 40mm, z tłokiem wygotowanym w oleju, szlif zrobiony z luzem 0,05mm (ciaśniej się nie da ze względu na marnej jakości polskie tłoki). Co prawda przejechałem na nim dla próby tylko kilkaset metrów, ale silnik chodził bdb:) Tak, że taka przeróbka jest możliwa, zdecydowanie polecam bardziej od chłamu z allegro słabej jakości, z wąskimi kanałami płuczącymi Very Happy taka mała uwaga, zapomnij o szlifie robionym przez tokarza na tokarce, chyba że ma kamienie do szlifów. W przeciwnym wypadku pierścienie tłokowe zużyją się w tempie ekspresowym!! warto dopłacić za porządnie zrobiony szlif ( płaciłem 35zł w krk) pzdr

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloszeek dnia Czw 9:06, 13 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kondzik722
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miejscowość

PostWysłany: Pią 13:26, 11 Cze 2010    Temat postu:

ej a czy po takim rozwiercie trzeba docierać cylinder?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Pią 15:10, 11 Cze 2010    Temat postu:

tak ! a tez pomysl zrobisz szlif i dasz uzywany tlok i pierscienie ? Razz dociera sie zawsze ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiano341
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:17, 11 Cze 2010    Temat postu:

no zdecydowanie zrob szlif lepiej na tym wyjdziesz a tak mi sie obilo o ucho ze te wszystkie cylindry 60 z allegro to jest wlasnie tylko zrobiony szlif + tlok od simsona z 2 szlifu nie wiem ile w tym prawdy ale kolega kupil wlasnie taka pseudo 60tke padl mu tlok wal korbowod po 2 tygodniach tlok dopasowalismy wlasnie z simsona teraz ma wzmacniany korbowod i wal rowniez z allegro ;p i tez zastanawiam sie czy to wgl jest wzmacniane bo cena od zwyklego jakos duzo sie nie roznila

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kondzik722
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miejscowość

PostWysłany: Wto 19:06, 28 Wrz 2010    Temat postu:

ej a duża bedzie różnica mocy między 40.00mm a 40.50 mm??? bo chciałbym mieć zapas np jakbym go zatar czy się porysował żeby wtedy zrobić szlifa???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Wto 20:21, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Wątpię żeby były w sprzedaży tłoki powyżej średnicy 40mm.
Jak będziesz dobrze użytkował i nie przegrzewał na dotarciu to będzie chodzić i chodzić Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kondzik722
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miejscowość

PostWysłany: Śro 5:37, 29 Wrz 2010    Temat postu:

w sprzedazy są tłoki nawet 40.75 mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 11:48, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Cylindrów NIE TOCZY SIĘ NA TOKARCE, tylko WYTACZA SIĘ NA WYTACZARCZE, A PÓŹNIEJ HONUJE. Zapamiętajcie sobie to raz na zawsze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sportlen
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: SZCZYTNA!!!podkarpacie

PostWysłany: Śro 14:23, 29 Wrz 2010    Temat postu:

apropos czy można kupić czeski tłok pasujący do jawki
np na 41mm do cyla po szlifie bo polskie puchnął


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 19:31, 29 Wrz 2010    Temat postu:

41mm nie zrobisz z oryginału, albo inaczej, jest to zabójstwo dla tulei.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kondzik722
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miejscowość

PostWysłany: Śro 19:48, 29 Wrz 2010    Temat postu:

powie mi ktoś wreszcie czy będzie wielką różnica mocy między 40.00mm a 40.50mm?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin