Autor Wiadomość
Pieczer
PostWysłany: Czw 18:14, 06 Paź 2011    Temat postu:

Tak OT: moskit z tramwaju świece wykręć xD (niektórzy w moim środowisku wiejsko-miejskim, powiedzieli że tramwaj jest spalinowy (może kiedyś był))
moskit122
PostWysłany: Czw 16:49, 06 Paź 2011    Temat postu:

no właśnie tu jest problem bo drugi tydzień mieszkam w poznaniu i mój kontakt z pojazdami mechanicznymi ograniczył się do tramwajów...
Siasin
PostWysłany: Śro 18:55, 05 Paź 2011    Temat postu:

Moskit, widzę że masz sporą wiedzę na ten temat więc może byłbyś łaskaw w wolnej chwili napisać taki tutorial od nowa?
moskit122
PostWysłany: Śro 18:10, 05 Paź 2011    Temat postu:

bazalt napisał:
Widze jak umiesz czytać ze zrozumieniem.
Przeczytaj coi napisałeś i cały mój post powyżej.
Elektrody na pierwszym zdjęciu są za jasne, czy to tak przeszkadza? Chodziło mi o ogląd całościowy.

nie wiem o co Ci chodzi, napisałem że gość od którego skopiowałeś artykuł jest oszustem, Ty przynajmniej uczciwie napisałeś źródło a on nie bo artykuł pochodzi z zupełnie innego źródła. A jeśli chodzi o pierwszą świecę to TAK, przeszkadza i to bardzo bo świadczy w jawce o tym ze albo nie lejemy oleju do paliwa albo ciepłota świecy jest zbyt mała, ewentualnie zapłon mamy zbyt wczesny i następuje spalanie stukowe.
Wklejenie artykułu który nie ma odniesienia konkretnie do naszych motorowerów jest moim zdaniem bez uzupełnienia opisów zupełnie bezcelowe.
bazalt
PostWysłany: Nie 12:55, 02 Paź 2011    Temat postu:

Widze jak umiesz czytać ze zrozumieniem.
Przeczytaj coi napisałeś i cały mój post powyżej.
Elektrody na pierwszym zdjęciu są za jasne, czy to tak przeszkadza? Chodziło mi o ogląd całościowy.
moskit122
PostWysłany: Nie 12:25, 02 Paź 2011    Temat postu:

opis jest niepełny i nie ma odniesienia dla silników dwusuwowych gdzie pierwsza świeca jest stanowczo zbyt jasna, siódma nie ma opisu odnośnie uszczelnienia silnika itd...
idąc dalej... autor skopiowanego artykułu był jeszcze bardziej nikczemny bo skopiował zdjęcia (oprócz pierwszego) i opisy (w 90%) z innego źródła nie podając go, kiedyś na forum nawet dawałem odnośnik do oryginału, który z tego co pamiętam znajdował się na stronie jednego z producentów świec.
bazalt
PostWysłany: Sob 20:17, 01 Paź 2011    Temat postu: Diagnostyka Świec Zapłonowych-Opalenie Elektrody

Witam, takiego artykułu to jeszcze nie widziałem a raczej przydać sie może.
Artykuł, informacje, zdjęcia nie są mojego autorstwa, nikczemnie je skopiowałem.




To zaczynamy:
Ciekawe kto zna budowe świecy zapłonowej?

1 Nakręcana końcówka służy do mocowania przewodu wysokiego napięcia. Tędy napięcie zapłonowe trafi a do rdzenia świecy.
2 Rdzeń świecy łączący kabel ze środkową elektrodą. Jest to stalowy pręt osadzony w nieprzewodzącym prądu ceramicznym izolatorze.
3 Izolator ceramiczny, izoluje środkową elektrodę od masy przy napięciach do 40 000 V.
4 Korpus świecy. Jego gwintowana część służy do wkręcenia w głowicę silnika.
5 Zewnętrzny pierścień uszczelniający uszczelnia i odprowadza ciepło.
6 Połączenie między rdzeniem świecy a środkową elektrodą. Dobór składników stopu pozwala uzyskać określony opór elektryczny. Ma to wpływ na zużywanie się świecy i na właściwości przeciwzakłóceniowe.
7 Wewnętrzny pierścień uszczelniający zapewnia szczelne połączenie izolatora z korpusem świecy. Służy także do odprowadzania ciepła.
8 Środkowa elektroda składa się z miedzianego rdzenia w otoczce niklowej (częściowo z końcówką z platyny lub irydu), osadzonego w izolatorze.
9 Końcówka izolatora wchodzi do komory spalania. Jej długość ma istotny wpływ na wartość cieplną świecy.
10 Zmniejszona średnica przy gwincie ułatwia wkręcanie świecy.
11 Komora cieplna ma wpływ na samooczyszczanie się świecy.
12 Elektroda boczna (masowa) razem z elektrodą środkową określa przestrzeń, w której przeskakuje iskra.

Elektroda prawde Ci powie:
Wygląd świec informuje o rodzaju problemów występujących podczas pracy silnika. Oto kilka typowych usterek i sposoby ich usunięcia.


wszystko w normie

Elektrody są szarobiałe albo szarożółte. Jasny brąz izolatora świadczy, że rodzaj świecy i jej wartość cieplna są odpowiednie.


Świeca okopcona

Izolator i elektrody są pokryte czarną sadzą.

Przyczyny: za bogata mieszanka, zabrudzony filtr powietrza, uszkodzone ssanie, motocykl był używany przeważnie na krótkich dystansach, świeca jest za zimna, za niska jest jej wartość cieplna.
Skutki: trudności z rozruchem na zimno, nierówna praca silnika.
Co robić: sprawdź skład mieszanki, czyli zobacz, czy gaźnik jest właściwie ustawiony i czy ssanie nie jest włączone. Sprawdź też, czy filtr powietrza nie jest brudny.

Nadtopione elektrody

Elektrody obrośnięte nagarem i nadtopione.


Przyczyny: przegrzanie silnika spowodowane nieprawidłowym ustawieniem zapłonu, w komorze spalania widać nagar. Często uszkodzone są też zawory i moduł zapłonowy, kiepska jakość paliwa, źle dokręcona świeca.
Skutek: przed awarią silnika spada jego moc.
Co robić: sprawdź ustawienie zapłonu i skład mieszanki. Wkręć też nową świecę i dokręć ją odpowiednim momentem obrotowym.


Glazura

Na izolatorze pojawiają się brązowożółte błyszczące plamy. Ich kolor może się zmieniać.

Przyczyna: dodatki do benzyny i oleju silnikowego tworzą podobne do popiołu osady.
Skutek: przy nagłym odkręcaniu gazu osady zaczynają przewodzić prąd.
Co robić: dokładnie wyregulować skład mieszanki.


Nadtopiona środkowa elektroda

Nadtopiona, pokryta pęcherzykami środkowa elektroda, izolator wygląda trochę jak gąbka.


Przyczyny: przegrzanie spowodowane np. za wczesnym zapłonem, sadzą w komorze spalania, uszkodzonymi zaworami lub modułem zapłonowym, za niską wartością cieplną świecy, źle dokręconą świecą.
Skutki: przerwy w zapłonie, obniżenie mocy.
Co robić: sprawdź ustawienie zapłonu, skontroluj skład mieszanki oraz dokręcenie świecy.


Biały osad na elektrodzie

Duże nagromadzenie osadów powstałych z dodatków w oleju i paliwa na izolatorze. Osad przypomina białą narośl.

Przyczyna: dodatki, szczególnie w oleju, mogą tworzyć osady w komorze spalania i na świecy zapłonowej.
Skutki: osady mogą wywołać zapłon żarowy i wywołać spadek mocy, a nawet spowodować uszkodzenie silnika.
Co robić: sprawdź ustawienie silnika. Ewentualnie zmień gatunek oleju.


Zaolejone świece

Izolator, elektrody i obudowę świecy pokrywa czarny, niespalony olej.
Przyczyny: za dużo oleju w komorze spalania, za wysoki poziom oleju w silniku, zużyte pierścienie tłokowe, cylinder i prowadnice zaworów.
Skutki: przerwy w zapłonie, możliwe nawet zwarcie.
Co robić: w grę wchodzi remont silnika.


Ułamana końcówka izolatora

Przyczyny: mechaniczne uszkodzenie świecy. Zaczyna się od drobnego pęknięcia. W skrajnych przypadkach osady między środkową elektrodą a izolatorem mogą spowodować jego odłamanie się. Sprzyja temu zbyt długa eksploatacja świecy.
Skutki: przerwy w zapłonie, iskra przeskakuje w miejscach, które nie są w stanie zapalić mieszanki. Stukowa praca silnika.
Co z tym zrobić: wymień świecę na nową.


Silne zużycie elektrod

Ubytki na elektrodzie środkowej i/lub masowej.
Przyczyny: agresywne dodatki do paliwa i oleju, niekorzystne warunki przepływu mieszanki w komorze spalania spowodowane osadami, przeciążenie termiczne, wadliwa świeca.
Skutki: przerwy w zapłonie, szczególnie przy przyspieszaniu, utrudniony rozruch, stuki w silniku.
Co robić: wymień świecę na nową.

Nie wszystkie informacje mogą przydać sie przy 223 ale warto chyba wiedzieć.
Jak mówiłem artykuł skopiowałem z :
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/swiece_zaplonowe

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group