Autor Wiadomość
evilos1990
PostWysłany: Czw 15:11, 30 Maj 2019    Temat postu:

Witam,

A czy mozna wykorzystac gotowy stator iskrownik ze strony motor-x ?
manix
PostWysłany: Śro 12:15, 22 Maj 2019    Temat postu:

Witaj Tomku

Czy udało ci się uruchomić CDI?
Ja jestem w trakcie uruchamiania i chyba będzie trzeba nawinąć nową cewkę dużo cieńszym drutem, nie uzyskuje odpowiedniego napięcia.
Jestem zaskoczony bo sprawdzałem przed lakierowaniem i na wolnych obrotach miałem 60V bez obciążenia, teraz z podpiętym modułem i kręceniu wkrętarką na 1000obr 14V...
tomek2504
PostWysłany: Śro 21:34, 14 Mar 2018    Temat postu:

Niestety zrobiłem wszystko według tutoriala i nie mam iskry.koncza się już powoli pomysły co może być nie tak
MotoPRLmaniak
PostWysłany: Pią 22:18, 02 Lut 2018    Temat postu:

Trochę odkop.Ale podpowiem, że możemy też użyć czujnika halla.
Buba27
PostWysłany: Pon 19:38, 13 Lis 2017    Temat postu:

Odkupie temat. Czy wymagane jest zmiana cewki czy można zastosować trafo
kamilstrazak1999
PostWysłany: Śro 0:26, 16 Sie 2017    Temat postu:

Witam a regulator napięcia jest nie potzrebny???
MENTOS20
PostWysłany: Śro 16:11, 21 Sie 2013    Temat postu:

a te cewki zapłonowe to gdzie idą??można prosić o zdjęcie
plusminus
PostWysłany: Nie 20:10, 12 Sie 2012    Temat postu:

Zasada działania zapłonu w skuterach 2t, jak i 4t jest taka sama- iskra następuje co każdy OWK, a to czy jest wykorzystana do zapłonu jest rzeczą drugorzędną..
dav6030
PostWysłany: Nie 16:22, 12 Sie 2012    Temat postu:

Ok, dzięki za odpowiedz, mam nadzieję że mówiłeś serio Rolling Eyes
Łap pochwałę Wink
plusminus
PostWysłany: Nie 15:15, 12 Sie 2012    Temat postu:

Nie ma różnicy.
dav6030
PostWysłany: Nie 15:02, 12 Sie 2012    Temat postu:

Możesz mi jeszcze powiedzieć na jakich częściach to zrobiłeś od tzw. 2t czy 4t ?
I czy w ogóle jest jakaś różnica.
romek696969
PostWysłany: Nie 20:04, 22 Sty 2012    Temat postu:

Nie tylko teoretycznie, ale i praktycznie podchodzę do sprawy;) tylko najpierw chce zrozumieć i poprawić błędy które popełniłeś (tam jeszcze pisałeś o umieszczeniu szpilki we właściwym miejscu, ale do tego dojdziemy jak się tym zajmę) skoro ktoś to wcześniej zrobił to trzeba korzystaćWink
z tym że na centymetr sześcienny cewki wchodzi więcej niż powinno to racja bo szczeliny między zwojami drutu są mniejsze.. Dla porównania to coś jak kamyki a drobiny pisaku:)

Troszeczkę podwyższę napięcie i dam drut 0,17mm, myślę, że będzie lepiej;) zobaczmy w praktyce;)
miloszeek
PostWysłany: Nie 19:11, 22 Sty 2012    Temat postu:

kiedyś nabyłem w szczątkowym stanie motorower Romet Kadet 110 automatic, z silnikiem Jawy 225. Zapłon w tym silniku był coś jak cdi, z ciekawości zmierzyłem na pracującym silniku napięcie idące z cewki do modułu, i tu uwaga! dochodziło do 400V!! Gdzieś na necie wyszukałem kiedyś, że moduł CDi bocznikuje do masy zbyt duże napięcie. Nie wiem czy to prawda w przypadku chińskich modułów. Myślę, że 100-150v powinien wytrzymać. W przyszłym tygodniu zmierzę wartość napięcia w moim silniku podczas pracy, i będzie wszystko jasne. Dla porównania zmierzę też w chinolu 125, wiec będzie do czego się odnieść Smile

Widzę, że do zagadnienia podchodzisz mocno teoretycznie, nie baw się w liczenie tylko nawijaj cewkę drutem 0,2 lub minimalnie cieńszym, i zobaczysz, że działa Smile Ze wzoru dlatego wyszła Ci dziwna wartość 0,04, ponieważ wg moich pomiarów drut na cewce org ma około 0,6mm. W miejsce jednego drutu 0,6 wejdzie na styk 8 zwoi drutu 0,2, specjalnie sobie to narysowałem na kartce. Do tego cieńszy drut wypełnia cewke szczelniej niż grubszy można powiedzieć że wejdzie nawet 10 zwoi. Do tego na cewkę nawinąłem grubiej drutu, niż było na org, dosłownie na styk z magnetem. Wychodzi i na papierze, i w praktyce, że zapłon działa, cewka ładuje i nawet kopie prądem jak się złapie za kabelek Smile Mam nadzieje, że Twoje wątpliwości zostały rozwiane Wink
romek696969
PostWysłany: Czw 18:53, 19 Sty 2012    Temat postu:

A jakie może być max napięcie podane do modułu? Bo nie mam pewności co do napięcia, bo przecież pomiar może był wykonany bez obciążenia, poza tym opór jest prawdopodobnie inny kiedy założymy moduł, jeżeli mniejszy to napięcie wzrośnie nawet na naszej oryginalnej cewce.. Różnie jest przecież przy różnych obrotach.. Gdzieś coś kiedyś przeczytałem (może to bzdura), że może chwilami skoczyć do 20V (tu chodzi o cewki świetlne- powód palenia żarówek) To co ja policzyłem to tak:

użyłem wzoru na transformator (jakby nie patrzeć nasza przeróbka odbywa się na takiej samej zasadzie):

E1/E2=n1/n2

E1-nasze nominalne 6V
E2-to co chcemy uzyskać, czyli 50V
n1-liczba zwoi nominalnej cewki, oznaczyłem przez x

6V/50V=x/n2

50V *x=6V*n2

n2=8,3x

czyli mamy ze liczba zwoi naszej nowej cewki powinna być (w przybliżeniu) 8 razy większa, więc:

średnica wynosi -> 0,35/8=0,04mm (no bo w miejsce jednego 0,35mm zmieści się w przybieżeniu 8 zwoi 0,04mm)

trochę odbiega to od 0,2mm, może źle to policzyłem albo nominalny woltaż może być inny jak się zastosuje moduł, z powodu naszej rezystencji.. policzyłem tak samo dla napięcia 20V z naszej oryginalnej cewki i wyszło że musi być 2,5 razy tyle zwoi a więc średnica drutu wynosiła by 0,14mm (to już bliżej) Jak już pisałem można kupić drut takiej grubości ale boję się że jeżeli coś źle liczę, albo będzie jakiś skok napięcia to spale moduł dlatego jeszcze pytam jaki napięcie max można podać pod moduł..

Jeszcze powiem, że nie chce dać 0,2 jak to było na czuja, bo może po prostu dostałeś taki moduł że akurat Ci chodzi.. przewinięcie cewki to nie 5minut także wolę zapytaćWink


pozdrawiam:)
miloszeek
PostWysłany: Śro 15:22, 18 Sty 2012    Temat postu:

Ja przy budowie cewki nie stosowałem żadnych wzorów ani obliczeń, cewka była robiona na zasadzie: uda się albo nie uda Very Happy Drut 0.2 spokojnie wystarczy, bardzo ważne jest dokładne nawinięcie go na rdzeń cewki. Lakier nie musi posiadać jakiś specjalnych właściwości, w okolicach cewki nie ma bardzo wysokich temperatur, użyłem zwykłego lakieru bezbarwnego do podłóg drewnianych, taki akurat miałem pod ręką. Na pewno istnieje specjalny lakier do tego typu celów, jednak moim zdaniem nie jest tu potrzebny. Zapłon śmiga mi bezproblemowo ponad rok, bez żadnej ingerencji od chwili złożenia i wyregulowania na lampie stroboskopowej.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group