Sthil (czerwony) vs Mixol
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 15:57, 06 Maj 2010    Temat postu:

Prawda, nie lubi, ale jeżeli zmiana dotyczy oleju syntetycznego na mineralny lub odwrotnie. Ten olej z tego co wiem jest półsyntetyczny. Ma dobre właściwości mieszalne z benzyną, dzięki czemu jego spalanie jest całkowite i nie zapycha nam nagarem części wydechu, co ma miejsce w przypadku pospolitego oleju mineralnego jakim jest miksol. Zmiana oleju z miksolu na taki olej jak zaprezentowałeś nie niesie żadnych skutków ubocznych. Powiem wam ze nawet jest wskazane przy docieraniu silnika stosowanie olei mineralnych dzięki ich właściwościom smarniczym, a dopiero po dotarciu części przejściu na olej półsyntetyczny.
debata widzę przybiera nowy obrót, "miksol jest najlepszy". W latach gdy produkowano te wehikuły nie było innych dostępnych olei jak te o podobnych właściwościach do miksolu i na takich ludzie jeździli, jak widać aż tak bardzo im to nie przeszkadzało, bo jeździli latami bez czyszczenia części wydechowych oraz bez wyraźnego spadku mocy. Teraz dysponujemy wieloma rodzajami olei i mamy wybór i powinniśmy się kierować zamiłowaniem do tych silników, ochroną silnika oraz środowiska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Czw 16:07, 06 Maj 2010    Temat postu:

plusminus heh sie rozpisal troche racji masz ale w tamtych casach byl inny olej niz mixol bodajze lux ale nie jestem pewien ten olej np jak postal troche w zbiorniku osiadal na dno i trzeba bylo potrzasnoc troche bakiem za kazdym razem no a po 2 to przeciez niebylo tych benzyn 95,98 oktanowych tylko 75 a to odgrywalo dosc duza role.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 16:13, 06 Maj 2010    Temat postu:

Napisałem, że o podobnych właściwościach jak miksol. Ano osiadał, taki jest to żywot olei ropopochodnych. Właściwości oktanowe benzyny to jest druga sprawa, ale można jeszcze zwrócić uwage na to iż oleje mineralne się troszkę dłużej spalają niż reszta olei.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Czw 17:59, 06 Maj 2010    Temat postu:

tez prawda ale ogulnie to chyba bym radzil jezdzic na jednym wybranym oleju ale zwrudzcie uwage na cene ;p za tego shtila za 100 ml jakies 6 zl za za 10 zl masz 1l mixolu ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuzia
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 18:38, 06 Maj 2010    Temat postu:

Ale oleju nie kupujesz co dzień. Te 40 zł raz na jakiś czas za porządny olej chyba nie jest takim dużym wydatkiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Pią 5:20, 07 Maj 2010    Temat postu:

No nie wiem jak dla mnie to jest bo tankuje np 4 litry co jakis tydzien albo i co 3 dni i po 5zl do tego dokladac to sie niezla sumka zbiera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 10:10, 07 Maj 2010    Temat postu:

No wiec pomyśl sobie jaką ja mam sytuację, spalanie ok 5l/100km, + do tego olej, litr ok 60zł. Ale oleje takie jak są przedstawione leje się w innym stosunku jak miksol.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alan890
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłakowo

PostWysłany: Pią 12:38, 07 Maj 2010    Temat postu:

A więc jak było napisane wcześniej lejemy go w stostnku 1:50 tak? A jeśli chodzi o opinie to kumpel też leje do piły i mówi, że czuć różnice!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Pią 17:59, 07 Maj 2010    Temat postu:

Pewnie ze czuc roznice na czerwonym shtilu a le co ty za maszyne masz ze ci 5 l pali Kombajn ??
plusminus napisał:
No wiec pomyśl sobie jaką ja mam sytuację, spalanie ok 5l/100km,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 18:19, 07 Maj 2010    Temat postu:

Kombajn jest na rope.. Mam plastika pierdzącego co potrafi tyle zeżreć, ale ja lubię go kręcić pod czerwone pole..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Pią 18:24, 07 Maj 2010    Temat postu:

Hmm duzo tracisz na tym plastiku ze kombajn na rope to sa malo wazne szczeguly Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez [Pro][Boszcz] dnia Pią 18:25, 07 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWOWICZ
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:42, 17 Maj 2010    Temat postu:

kolega jeździł na mixolu jakis pół roku, ostatnio wlał stihla, i co sie stało?? - ogar stracił na mocy i to dosc sporo, zaczął sie grzac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robaki30
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 5:31, 18 Maj 2010    Temat postu:

Ehhh po pierwsze... Po ch** lać olej syntetyczny do jawki ? Pytam się po co? Przecież to zwykła pierdziawka i taki lux czy mixol i tak jest lepszy niż potrzeba...

A po drugie.. Też mi koszta... Jawa spali te 2 - 4 litry, aż taki duży wydatek na ten olej? Postawcie się w MOJEJ sytuacji. Moja DT po przeróbkach,tuningu pali spokojnie 10 - 12 litrów, do tego litr oleju syntetycznego kosztuje ponad 40zł... I jakoś nie płaczę.

Lejcie luxa,mixola i tyle...
PS. A i oczywiście ten czerwony (czerwony nie jest tylko od piły tylko ogólnie do 2T) jest o niebo lepszy bo to syntetyk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin