Przyrząd do ustawiania zapłonu pytania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nudziarz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:37, 19 Wrz 2010    Temat postu: Przyrząd do ustawiania zapłonu pytania

Witam

Dostałem od dziadka taki o to przyrząd do ustawiania zapłonu z Trabanta. Co najlepsze jest on z 1963 roku Wink

Kilka zdjęć

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I moje pytanie ile musi mieć ten pręt co wychodzi z tego przyrządu, żeby pasował do silnika Jawki ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Nie 18:44, 19 Wrz 2010    Temat postu:

ten przyzad to manometr dzieki niemu mozesz precyzyjnie ustawic tłok w GMP i cofnac go o tyle ile ci potrzeba do danego motoru jezeli dzaiala to masz bardzo fajny prezencik od dziadka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Nie 18:49, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Wytłumaczy ktoś jak to działa? Widze tam jakiś gwint, wkręca sie to w głowicę czy jak? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nudziarz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:04, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Wkręca się w głowice i ustawia się GMP tłoka lecz ten pręt który wychodzi z przyrządu jest za długi i nie wiem jakiej ma być długości a nie chce nic zepsuć bo ten przyrząd ma 47 lat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Nie 19:07, 19 Wrz 2010    Temat postu:

wkrecasz w glowice, tak jak swiece Wink wtedy podnosisz tlok do gmp wskazowka obruci sie najprawdopodobniej kilka razy Wink i zatrzyma sie na jakims numerku np 80 i jak chcesz cofnac tlok z GMP o 3 mm to od 80 odejmujesz 30 i masz 50 Smile a wiec musisz delikatnie cofnac tlok az wskazowka z 80 zatrzyma sie na 50 i cala fillozofia znaczy nie wiem czy dobrze wytlumaczyłem ale raz tak ustawiłem i do dzis jezdze Wink moje uzadzonko jest bardzo czule i wogule tak jak kazdy manometr wiec wystaczy ze ten precik wpadnie w jakis rowek w tloku np jak masz jakas dzireczke i pomiar bedzie inny ale napewno jest dokladniejszy niz sufmiarka Wink




edit : Jak jest za dlugi to usatw tlok w gmp za pomoca preta jakiegos i wkrec manometr do takiego stopnia w ktorym zobaczysz ze wskazowka sie poruszyla bedzie to znaczylo ze pret ktory jest w manometrze dotkna tloka Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez [Pro][Boszcz] dnia Nie 19:09, 19 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:02, 19 Wrz 2010    Temat postu:

To nie jest manometr, tylko czujnik zegarowy. Mam wątpliwości czy zadziała on w silniku jawki, ze względu na kształt głowicy. Wkręć czujnik w otwór świecy i obserwuj czy mniejwięcej w okolicy GMP wskazówka czujnika szybko i zdecydowanie się wychyla. Jeśli przyrząd działa, to ustawiasz tłok w GMP (szukasz na czujniku jak największego wychylenia- kręcisz wałem dopóki takowego nie znajdziesz). Wtedy warto czujnik wyzerować (nie trzeba, ale dla wygody warto), no i pozostaje cofnąć tłok o ok 1,8mm (wg wskazań czujnika) i ustawiać do tego zapłon.

Jeśli nie uda Ci się tego uruchomić w jawce i będziesz miał zamiar ciąć jego elementy, to chętnie odkupię ten czujniczek, bo mam trabanta, a tam już trochę weselej jest z zapłonem, jak w jawce. No chyba, że uprzesz się przy cięciu, to rozkręć ostrożnie dolną część czujnika, aby wyciągnąć popychacz ("pręt"), po czym ustaw tłok mniejwięcej w gmp i zmierz suwmiarką wymiar od tłoka do krawędzi otworu w głowicy (tylko nie pomyl się przy tym, próbę masz tylko jedną), po czym dodaj parę milimetrów i tnij.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 21:08, 19 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Pon 12:47, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Soory za ten manometr moj blad Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
carpet
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:30, 22 Wrz 2010    Temat postu:

dopisze tylko, tarczka jest obrotowa to ustawiasz sobie zero pręcik można skrócić o 7mm
jeden cały obrót wskazówki to 1mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin