Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zapłon :/ pomozcie !!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 10:47, 24 Cze 2007    Temat postu: Zapłon :/ pomozcie !!

Witam,
Mam prosbę, mógłby ktoś wytłumaczyc mi krok po kroku jak ustawić zapłon ? Nic nie rozumiem z tych poradników, które są w necie.. ;/
proszę niech ktos poswieci te 3 minuty mysle, ze to nie jest problem...
pomozcie koledzy bo wogole mi moto nie chce odpalac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 14:22, 24 Cze 2007    Temat postu:

Zdejmujesz głowicę i ustawiasz tłok w GMP (Górny Martwy Punkt). Na stykach przerywacza (platynkach) ustawiasz szczelinomierzem przerwę 0,4mm. Nastepnie obracasz wałem minimalnie w prawo tak aby tłok cofnął sie 1,8 do 2,0 mm przed GMP (mierzysz suwmiarką). W tym momencie styki przerywacza powinny zaczynać sie rozwierać. Sprawdzasz to szczelinomieżem o,05mm lub cienką bibułką (np. z papierosa). Szczelinomierz lub bibułka powinny się wysuwać z lekkim oporem.
Jezeli masz jeszcze zdławiony silnik to wyprzedzenie powinno wynosić 1,2 do 1,5mm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 14:50, 24 Cze 2007    Temat postu:

czytałem to;/ nie rozumiem z tą bibułką, ona sama ma się wysuwac? czy ja mam nią poruszać ?? no i jeszcze nie wiem poco mierzyc ten tlok o ile sie przesunął i o co wogóle chodzi z tym zdławionym silnikiem ;/ pomozcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Nie 18:47, 24 Cze 2007    Temat postu:

nie musisz ściągać głowicy, wykręć świece i wsadż do "środka" śrubokręt i ustawiasz tak tłok, żeby był jak najbardziej do przodu wysunięty, zaznaczasz to miejsce na śrubokręcie np.nożykiem i później zaznaczasz sobie kolejne miejsce 3mm wyżej tj w strone trzonka srubokręta. wtedy odkręcasz stojan i obracasz go w jedną lub drugą strone tak, żeby przerywacz otwierał się międyz tymi dwoma kreseczkami na srubokręcie. może to troszke skomplikowane ale ja mam taki srubokręt i jak mam ustawiać zapłon to jest 1 minuta i git.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Nie 20:57, 24 Cze 2007    Temat postu:

Poczytaj na forum... Koledzy Ci już wyjaśnili. Normalnie dał bym Ci ostrzeżenie, ale jesteś tu nowy i tego nie zrobię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 21:12, 24 Cze 2007    Temat postu:

Przesuwając tłok ustawiamy tzw. wyprzedzenie zapłonu, bardzo istotny parametr silnika. Bibułkę wysuwasz palcami i powinna sie ona wysuwac z lekkim oporem.

Zdławiony silnik:
1. kolanko wydechu wchodzi ok 15cm w tłumik
2. otwór w króćcu (to co łączy gażnik i cylinder) na połączeniu króciec- gaźnik jest okrągły i mniejszy niz otwór w gaźniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Śro 17:42, 27 Cze 2007    Temat postu:

i jest jeszcze jedno zdławianie, dławik w tłumiku, niepozorna rzecz, a jak go rozwierciłem to sie dziwiłem skąd nagle takie przyspieszenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin