Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 10:47, 24 Cze 2007 Temat postu: Zapłon :/ pomozcie !! |
|
|
Witam,
Mam prosbę, mógłby ktoś wytłumaczyc mi krok po kroku jak ustawić zapłon ? Nic nie rozumiem z tych poradników, które są w necie.. ;/
proszę niech ktos poswieci te 3 minuty mysle, ze to nie jest problem...
pomozcie koledzy bo wogole mi moto nie chce odpalac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 14:22, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Zdejmujesz głowicę i ustawiasz tłok w GMP (Górny Martwy Punkt). Na stykach przerywacza (platynkach) ustawiasz szczelinomierzem przerwę 0,4mm. Nastepnie obracasz wałem minimalnie w prawo tak aby tłok cofnął sie 1,8 do 2,0 mm przed GMP (mierzysz suwmiarką). W tym momencie styki przerywacza powinny zaczynać sie rozwierać. Sprawdzasz to szczelinomieżem o,05mm lub cienką bibułką (np. z papierosa). Szczelinomierz lub bibułka powinny się wysuwać z lekkim oporem.
Jezeli masz jeszcze zdławiony silnik to wyprzedzenie powinno wynosić 1,2 do 1,5mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 14:50, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
czytałem to;/ nie rozumiem z tą bibułką, ona sama ma się wysuwac? czy ja mam nią poruszać ?? no i jeszcze nie wiem poco mierzyc ten tlok o ile sie przesunął i o co wogóle chodzi z tym zdławionym silnikiem ;/ pomozcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Nie 18:47, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
nie musisz ściągać głowicy, wykręć świece i wsadż do "środka" śrubokręt i ustawiasz tak tłok, żeby był jak najbardziej do przodu wysunięty, zaznaczasz to miejsce na śrubokręcie np.nożykiem i później zaznaczasz sobie kolejne miejsce 3mm wyżej tj w strone trzonka srubokręta. wtedy odkręcasz stojan i obracasz go w jedną lub drugą strone tak, żeby przerywacz otwierał się międyz tymi dwoma kreseczkami na srubokręcie. może to troszke skomplikowane ale ja mam taki srubokręt i jak mam ustawiać zapłon to jest 1 minuta i git.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Nie 20:57, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Poczytaj na forum... Koledzy Ci już wyjaśnili. Normalnie dał bym Ci ostrzeżenie, ale jesteś tu nowy i tego nie zrobię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 21:12, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Przesuwając tłok ustawiamy tzw. wyprzedzenie zapłonu, bardzo istotny parametr silnika. Bibułkę wysuwasz palcami i powinna sie ona wysuwac z lekkim oporem.
Zdławiony silnik:
1. kolanko wydechu wchodzi ok 15cm w tłumik
2. otwór w króćcu (to co łączy gażnik i cylinder) na połączeniu króciec- gaźnik jest okrągły i mniejszy niz otwór w gaźniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Profi
Moderator
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ozimek/Gliwice
|
Wysłany: Śro 17:42, 27 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
i jest jeszcze jedno zdławianie, dławik w tłumiku, niepozorna rzecz, a jak go rozwierciłem to sie dziwiłem skąd nagle takie przyspieszenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|