zapłon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skineahd-ogar200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 15:39, 03 Cze 2007    Temat postu: zapłon

witajcie po długiej bez awaryjnosci lecz czas dogania nas:P jak to bywa z silnikami jawki cos się popsuć musi i tak też sie stało , przestawił sie zapłon problem w tym ze ja nie umiem ustawiać zapłonu, znalazłem juz opis kojota jak ustawić zapłon ,,no to tak. sciaga sie iskrownik delikatnie wczesniej odpinamy kabelki. jak juz widac magneto same to na jego obwodzie jest ZNAK (taka kreska lub kropeczka), i znak jest takze na obudowie silnika. Jak juz magneto odkrecimy zeby sie dalo obracac to ustawiamy zaplon tak by kreska na magnecie lekko byla dalej niz kreska na obudowie (niestety juz nie pamietam czy ma byc kreska magneta bardziej u gory czy na dole ale ma byc odwrotnie ustawiony do ruchu walu. potem skrecamy podpinamy i ustawiamy jeszcze raz ( jak trzeba ) przerywacz. odkrecamy srubke od przerywacza i robimy MIKROSKOPIJNA przerwe. skrecamy i podpinamy co tam jeszcze zostalo i koniec. ;]" i mam pytanie czy czegoś ni epominął? i 2pytanie to co zakupic bo np zakupie platynki i kondesator żeby mieć juz spokój na przyszłość bo to grosze kosztuje a nie zaszkodzi jak nowe wstawie, i co proponujecie dokupić z gór. dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cieply-kc
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 16:21, 05 Cze 2007    Temat postu:

ale czy chodzi ci o przerywacz czy ustawienie calego zaplonu(z podstawka na której sie to trzyma)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skineahd-ogar200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 19:54, 05 Cze 2007    Temat postu:

o wszystko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SANDOMIERZ

PostWysłany: Wto 20:09, 05 Cze 2007    Temat postu:

no wlasnie ja nie moge ustawic tak aby na gmp platynki byly rozwarte na max a nie potem pp gmp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 20:21, 05 Cze 2007    Temat postu:

Trzeba zdjąć głowicę, ustawić tłok w GMP- Górny Martwy Punkt, czyli tłok wysunięty najbardziej "do przodu". Tutaj przerwa na przerywaczu(platynkach) powinna wynosić 0,4mm. Następnie obracamy wałem w przeciwnym kierunku niż wał normalnie się kręci a między platynki przerywacza wkładamy szczelinomierz 0,05mm albo bibułkę do papierosów i obracamy wałem tak długo aż szczelinomierz lub bibułka będzie się wysuwała z lekkim oporem. Wtedy sprawdzamy (suwmiarką) o ile tłok wsunął się do cylindra. To jest właśnie wyprzedzenie zapłonu. Dla silników zdławionych wyprzedzenie zapłonu to 1,2-1,5mm, dla odblokowanych 1,8 - 2,0mm. Jeżeli nie mieścimy się w tych granicach to obracamy iskrownikiem tak, aby ustawić odpowiednie wyprzedzenie zaplonu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin